عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش بازکردن لپ تاپ Acer Swift 3 SF314-42

سلام

با آموزش باز کردن لپ تاپ Acer Swift 3 SF314-42 در خدمتتون هستیم، در صورتی که قصد باز کردن، سرویس یا جداسازی یا تعویض قطعات لپ تاپ Acer Swift 3 SF314-42 را دارید میتوانید از راهنمای تصویری زیر کمک بگیرید، در این راهنمای تصویری گام به گام یادخواهد گرفت که لپ تاپ خود را چگونه باز کنید، در ادامه همراه بپرسم باشید.

بازکردن لپ تاپ Acer-Swift-3-SF314-42

بازکردن لپ تاپ Acer-Swift-3-SF314-42

مطالبی که در این آموزش یاد خواهید گرفت:

  •  دسترسی به و حذف هارد لپ تاپ، رم، درایو نوری و کارت وایرلس
  • دسترسی به پد لمسی
  • جدا سازی کیبورد و تعویض آن
  • جدا کردن مادربرد
  • خارج کردن فن، هیت سینک و سرویس آن
  • ارتقاء لپ تاپ، شامل هارد، رم و SSD

 قبل از هر کاری ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کنید، سپس یکبار آموزش را مطالعه کنید و سپس همراه با تصاویر قدم به قدم نسبت به باز کردن لپ تاپ اقدام کنید.

شایان ذکر است که بسیاری از نوت بوک های ایسر دارای یک کلید خاموش کننده در قاب پایین هستند. هنگامی که ویندوز از کار می افتد و نیاز به خاموش و خاموش شدن فیزیکی دارد، از پین کارت برای وارد کردن آن به سوراخ کوچک گوشه بالا سمت راست استفاده کنید.

در پست آموزشی قبلی به صورت کامل با باز کردن لپ تاپ Acer Swift 5 SF514-52 آشنا شدیم و چون که مدل Acer Swift 3 SF314-42 مشابه مدل ۵۲ آن هست، لذا فقط یک اشاره ی جزئی کردیم، برای آشنایی کامل پیشنهاد میکنم آموزش بازکردن لپ تاپ Acer Swift 5 SF514-52 را مطالعه نمایید.

  • ابتدا باید قاب پشتی را جدا کنیم، روی قاب پشتی لپ تاپ در مجموع یازده پیچ وجود دارد.
بازکردن Acer Swift 3 SF314-42

بازکردن Acer Swift 3 SF314-42

پس از برداشتن درب پشت، بیایید نگاهی به ساختار داخلی Acer Swift 3 SF314-42 بیندازیم. به پردازنده Ryzen 7 4700U مجهز شده است. سیستم خنک کننده آن تنها دارای یک لوله مسی و یک فن می باشد. با توجه به تنظیمات عملکرد محافظه کارانه و دیواره برق ۱۸ واتی، این ماژول خنک کننده برای رفع نیازهای اتلاف گرما کافی است.

قطعات داخلی Acer Swift 3 SF314-42

قطعات داخلی Acer Swift 3 SF314-42

ظرفیت باتری آن ۴۸ وات ساعت است که در میان نوت‌بوک‌های باریک و سبک یک سطح ابتدایی است. با این حال، با توجه به تنظیمات عملکرد محافظه کارانه Acer Swift 3 SF314-42، عمر باتری شگفت انگیز است و می تواند به راحتی به بیش از ۱۰ ساعت برسد.

باتری Acer-Swift-3-SF314-42

باتری Acer-Swift-3-SF314-42

این یک کارت شبکه بی سیم Intel AX200NGW است، از شبکه Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند و می تواند به سرعت اتصال ۲.۵ گیگابیت در ثانیه در ۵ گیگاهرتز ۱۶۰ مگاهرتز برسد. در زیر این برچسب سفید ماژول حافظه وجود دارد که مستقیماً به مادربرد لحیم شده است و هیچ اسلات حافظه اضافی ندارد، بنابراین حافظه نوت بوک قابل ارتقا نیست.

بازکردن Acer-Swift-3-SF314-42

بازکردن Acer-Swift-3-SF314-42

در گوشه سمت چپ بالای این تصویر، دکمه خاموش/روشن است که قبلاً در قسمت پایینی دیده شده بود.

هارد Acer-Swift-3-SF314-42

هارد Acer-Swift-3-SF314-42

مجهز به SSD PM991 1TB M.2 سامسونگ است که از پروتکل NVMe پشتیبانی می کند. در بنچمارک AS SSD سرعت خواندن پیوسته ۱۹۲۴ مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن پیوسته ۱۵۲۸ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی ۲۴.۷۲ می باشد. مگابایت بر ثانیه، ۱۱۸.۷۸ مگابایت بر ثانیه.

مطلب پیشنهادی:  دانلود سورس PosterApp - اندروید

در CrystalDiskMark، سرعت خواندن و نوشتن پیوسته اندازه گیری شده ۲۳۱۲ مگابایت بر ثانیه و ۱۵۵۱ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی ۲۹.۸۴ مگابایت در ثانیه و ۱۰۰.۴ مگابایت بر ثانیه بود.

راهنمای گام به گام باز کردن لپ تاپ Acer Swift 3 SF314-42 به پایان رسید، حالا که تمامی قطعات را جدا کردید میتوانید آنها را تعویض و یا سرویس کنید.

چنانچه مشکلی در رابطه با بازکردن،سرویس؛ تعویض قطعات و … لپ تاپ خود داشتید در بخش پرسش و پاسخ سایت، میتوانید سوال خود را بپرسید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.