عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش بازکردن لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 FA506QR

سلام

با آموزش باز کردن لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 FA506QR در خدمتتون هستیم، در صورتی که قصد باز کردن، سرویس یا جداسازی یا تعویض قطعات لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 FA506QR را دارید میتوانید از راهنمای تصویری زیر کمک بگیرید، در این راهنمای تصویری گام به گام یادخواهد گرفت که لپ تاپ خود را چگونه باز کنید، در ادامه همراه بپرسم باشید.

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

مطالبی که در این آموزش یاد خواهید گرفت:

  •  دسترسی به و حذف هارد لپ تاپ، رم، درایو نوری و کارت وایرلس
  • دسترسی به پد لمسی
  • جدا کردن مادربرد
  • خارج کردن فن، هیت سینک و سرویس آن
  • ارتقاء لپ تاپ، شامل هارد، رم و SSD

 قبل از هر کاری ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کنید، سپس یکبار آموزش را مطالعه کنید و سپس همراه با تصاویر قدم به قدم نسبت به باز کردن لپ تاپ اقدام کنید.

در این راهنما به شما نشان می‌دهم که چگونه قاب زیرین Asus TUF Gaming A15 FA506QR را بردارید، همچنین SSD، باتری، هیت سینک، فن خنک‌کننده، بلندگو، پد لمسی، صفحه‌کلید،، مادربرد و صفحه‌نمایش را برمیداریم.

برای دسترسی به قطعات و مین لپ تاپ ابتدا باید قاب پایین را باز کنیم. ۱۰ پیچ در قاب پایین وجود دارد که آنها را باید باز کنیم. دقت داشته باشید که هر ۱۰ پیچ به یک اندازه نیستند و سه اندازه مختلف دارند پس دقت بسیار کافی به خرج بدهید تا بدونید هر پیج برای چه قسمتی است.

زائده های کوچک زیادی در لبه های قاب وجود دارد. باید با یک قاب باز کن یا یک کارت اعتباری قدیمی را بین پوشش پایین و بدنه قرار دهید و سپس ورق پلاستیکی را حرکت دهید تا تمام زائده ها از بدنه آزاد شوند. سپس می توانید قاب پایین را به آرامی جدا کنید.

قاب لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 FA506QR

قاب لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 FA506QR

پس از برداشتن پوشش زیرین، می بینیم که سیستم اتلاف گرما(هیت سینک) ASUS TUF Gaming A15 FA506QR نسبت به نسل قبل به طور قابل توجهی ارتقا یافته است. این دستگاه از دو فن و چهار لوله حرارتی استفاده می کند، یک لوله حرارتی حافظه ویدیویی، منبع تغذیه پردازنده و منبع تغذیه کارت گرافیک را پوشش می دهد. این فن به ۸۳ پره ارتقا یافته است که مشابه برخی از مدل‌های لپ‌تاپ بازی قبلی ROG است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش SEO – قسمت دوم(تکنیک ها و روش ها)

برای گردگیری و تعویض خمیر سیلیکون می تواند پیچ های فن و هیت سینک را باز کرده و هیت سینک را به آرامی خارج کنید.

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

در پایین فن سمت چپ یک اسلات M.2 مجهز به یک SSD BC711 512GB M.2 قرار دارد که با یک پد خنک کننده پوشانده شده است. ASUS FA506QR محل قرارگیری هارد ۲.۵ اینچی را لغو کرد و آن را با یک باتری بزرگ ۹۰ وات ساعتی جایگزین کرده است. با این حال، فضای اشغال شده توسط باتری باعث می شود که شکاف دوم M.2 در حالت عادی قرار نگیرد و فقط می توان آن را کج کرد. آزمایش نشان می دهد که اسلات دوم M.2 از PCIe 3.0×۴ پشتیبانی می کند.

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

Asus TUF Gaming A15 FA506QR

این نوت بوک دارای دو اسلات حافظه و دو حافظه ۸ گیگابایتی با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز می باشد. تا ۶۴ گیگابایت حافظه را پشتیبانی می کند، به این معنی که می توانید دو حافظه ۳۲ گیگابایتی را نصب کنید.

باتری Asus TUF Gaming A15 FA506QR

باتری Asus TUF Gaming A15 FA506QR

در پایین یک باتری ۹۰ وات ساعتی قرار دارد و دو ماژول بلندگو در سمت چپ و راست وجود دارد. ما از PCMark 10 برای تست عمر باتری لپ تاپ می کنیم. در طول آزمایش، حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را انتخاب کردیم، تمام فرآیندهای دیگر را خاموش کردیم و روشنایی صفحه را روی ۵۰ درصد تنظیم کردیم. عمر باتری آن به ۱۲ ساعت رسید.

عکس

 

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.