عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه سیزدهم( نگاه اجمالی به سورس – اکتیویتی damage_lap)

سلام

در سیزدهمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با اکتویتی damage_lap صحبت کنیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عنوان زیر صحبت کنیم:

  • بررسی اکتیویتی damage_lap

وظیفه این بخش، توضیح درمورد خرابی های لپ تاپ ها است.

در این بخش به طورکلی از دیتابیس آفلاین و اسکرول کردن متن به همراه عکس استفاده شده است که یکی از نکات بسیار مهم در ساختن کتاب به شمار میرود.

در ساب initoalizer آمدیم و ویوها و کتابخانه هایی که نیاز به راه اندازی دارند را راه اندازی کرده ایم و آن هایی را که میخواهیم از نام رویدادشان استفاده کنیم، به آن ها یک event_name دادیم.

در sub views آمدبم و به متغیرها و کتابخانه ها مقدار دادیم و ویوها را به اکتیویتی اضافه کردیم. از کتابخانه ColorDrawable استفاده کردیم تا برخی از خاصیت های شیء مورد نظر را تغییر دهی. مثل رنگ، حاشیه دور شیء و… با استفاده از کتابخانه StringUtils، ارتفاع متنمان را با ارتفاع لیبل، تنظیم کردیم. در ادامه آمدیم و داخل یک پنل به نام pnl_boarder، یک اسکرول ویو بارگذاری کردیم تا بتوانیم نوشته ها و عکس ها را با استفاده از آن، اسکرول کنیم. یک حلقه for ساختیم و با استفاده از این حلقه، دیتاهای داخل دیتابیس را که یکی درمیان عکس و متن هست را بارگذاری کردیم. دقت کنید که ما در اینجا از دستور جدیدی به نام EndsWith استفاده کردیم، که با استفاده از آن مشخص کردیم که اگر آخر نامگذاری  ما به این .jpg ختم، شد، بیا و محتوای فیلد عکس را نشان بده، در غیر این صورت محتوای متن را نشان بده.دقت کنید که ارتفاهای عکس ها و متن ها را درست بدهید، وگرنه متن خیلی بهم ریخته میشود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت تی دیتا - تلگرام

در ساب db هم آمدیم و دیتابیس آفلاین را در حافظه موقت کپی کردیم تا عمل خوانده شدن دیتابیس فراهم شود و همچنین دیتابیس را راه اندازی کردیم.

و در نهایت در ساب lbl_Height اندازی ارتفاع لیبلی که متن را از دیتابیس میگیرد و نمایش میدهد را مشخص میکنیم. این قسمت در اسکرول خیلی مهم است، زیرا میتوانید اندازه لیبل ها را مشخص کنید که توی عکس ها نرود.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.