عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

برگرداندن فایل حذف شده از سطل آشغال در ویندوز ۱۰ و ۱۱

سلام

در ویندوز ۱۰ و ۱۱ وقتی فایل ها حذف میشوند اگر به سطل زباله یا همون Recycle Bin برده شوند میتونید فایل ها رو بازیابی کنید، ولی اگر فایل ها رو به صورت مستقیم پاک کرده باشید(با فشرده کلید های ترکیبی Shift + Delete) امکان بازیابی نخواهد بود، در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که تنظیمات را طوری تنظیم کنید که فایل ها ابتدا به سطل زباله انتقال پیدا کنند؛ در ادامه همراه بپرسم باشید.

برگرداندن فایل حذف شده از سطل آشغال در ویندوز 10 و 11

برگرداندن فایل حذف شده از سطل آشغال در ویندوز ۱۰ و ۱۱

یکی از بهترین ویژگی هایی که اکثر سیستم عامل ها دارند، Recycle Bin است. به خصوص، برای همیشه بخشی جدایی ناپذیر از ویندوز بوده است. این به شما کمک می کند تا فایل هایی را که حذف کرده اید بازیابی کنید (مگر اینکه به طور دائم حذف شده باشند). اما فایل‌های ذخیره ‌شده در سطل بازیافت فضای هارد دیسک شما را اشغال می‌کنند. بعلاوه، Recycle Bin حذف دائمی یک فایل را یک فرآیند دو مرحله ای می کند. با این حال، اگر می‌خواهید با فشار دادن دکمه Delete، فایل‌ها بلافاصله حذف شوند، می‌توانید Recycle Bin را در ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ غیرفعال یا دور بزنید.

پس از اینکه ویندوز ۱۰ یا ۱۱ خود را برای دور زدن Recycle Bin تنظیم کردید، همه فایل های حذف شده از Recycle Bin صرفنظر می کنند و برای همیشه حذف می شوند. اما به خاطر داشته باشید، غیرفعال کردن Recycle Bin احتمال حذف تصادفی فایل‌های مهم را افزایش می‌دهد که باعث از بین رفتن اطلاعات می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت نسخه های متعدد از برنامه ها در اندروید

چگونه سطل بازیافت را به طور خودکار در ویندوز ۱۰ و ۱۱ خالی کنیم؟

سریع ترین و ساده ترین راه برای حذف دائمی فایل ها این است که کلیدهای Shift + Delete را با هم فشار دهید. انجام این کار بلافاصله فایل شما را حذف کرده و سطل بازیافت را دور می زند. اما هر بار که فایلی را حذف می کنید باید کلید Shift را فشار دهید. بنابراین، اگر می خواهید این رفتار را برای همیشه تغییر دهید، این مراحل را دنبال کنید.

مرحله ۱: Properties Recycle Bin را باز کنید

ابتدا روی آیکون Recycle Bin در دسکتاپ خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

راست کلیک و انتخاب Properties

راست کلیک و انتخاب Properties

مرحله ۲: غیرفعال کردن یا دور زدن سطل بازیافت برای همه درایوهای دیسک

در پنجره Recycle Bin Properties، لیستی از درایوهای دیسک موجود را مشاهده خواهید کرد. یک درایو دیسک را انتخاب کنید و گزینه “Don’t move files to the Recycle Bin. Remove files immediately when deleted” را انتخاب کنید.

شما باید همین کار را برای تمام درایوهای دیگر نیز انجام دهید. زیرا ویندوز برای هر درایو دیسک پوشه های Recycle Bin جداگانه ایجاد می کند. با انتخاب این گزینه، عملکرد Recycle Bin برای درایو انتخاب شده در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ غیرفعال می شود.

دور زدن سطل بازیافت

دور زدن سطل بازیافت

مرحله ۳: نمایش درخواست تایید قبل از حذف دائمی فایل ها

حالا وقتی فایلی را حذف می کنید، بدون هیچ درخواستی برای همیشه حذف می شود. اما این می تواند مشکلاتی ایجاد کند زیرا ممکن است برخی از فایل های مفید را ناخودآگاه حذف کنید. می توانید با فعال کردن گزینه “Display Delete Confirmation dialog” از این امر جلوگیری کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش Corel Video Studio - قسمت پنجم(افکت ها)

پس از آن، ویندوز قبل از حذف دائمی فایل ها به شما هشدار می دهد. بنابراین، کادر کنار “Display delete confirmation dialog” را علامت بزنید تا درخواست فعال شود. در نهایت روی OK کلیک کنید تا تغییرات غیرفعال کردن Recycle Bin در ویندوز ۱۰ و ۱۱ ذخیره شود.

درخواست تایید قبل از حذف دائمی فایل ها

درخواست تایید قبل از حذف دائمی فایل ها

مرحله ۴: تنظیمات جدید را امتحان کنید

تنظیمات سطل آشغال را تمام کردیم. در آینده، فایل های حذف شده دیگر در سطل بازیافت ذخیره نمی شوند. و هر زمان که یک فایل یا پوشه را حذف کنید، قبل از حذف دائمی آنها، گفتگوی تایید را به شما نشان می دهد.

امتحان تنظیمات جدید

امتحان تنظیمات جدید

دور زدن یا غیرفعال کردن Recycle Bin در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

ما با موفقیت ویندوز را به گونه‌ای پیکربندی کردیم که از سطل بازیافت رد شود و فایل‌ها را بدون ارسال به سطل آشغال به‌طور دائم حذف کند. بنابراین، اکنون فایل های حذف شده به سطل بازیافت نمی روند و فضا را اشغال نمی کنند. با این حال، ما همچنان استفاده از میانبر صفحه کلید (Shift + Delete) را برای حذف دائمی فایل ها توصیه می کنیم. اما می توانید از این روش به عنوان راه حل دائمی استفاده کنید. در زمان شما صرفه جویی می کند و همچنین در واقع مقداری فضا را آزاد می کند.

برگرداندن فایل حذف شده از سطل آشغال در ویندوز

حالا اگه فایلی یا پوشه ای در سطل اشغال ویندوز قرار دارد، برای برگرداندن این فایل یا پوشه کافیست وارد سطل آشغال شوید و روی فایل مورد نظر، کلیک راست کنید و گزینه Restore را بزنید، فایل حذف شده برگشت داده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  افزونه DevKit وردپرس

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم مشکل شما را حل کنیم؛ چنانچه در رابطه با این مقاله مشکلی یا سوالی داشتید میتوانید در بخش پرسش و پاسخ سایت یا از بخش گفتگوی آنلاین با کارشناسان بپرسم به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.