عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

۵ روش برای مشاهده تاریخچه دستگاه USB در ویندوز

سلام

اگر میخواهید چک کنید زمانی که در منزل نیستید کسی به سیستم شما دستگاه USB مثل فلش، گوشی موبایل و … وصل میکند یا نه؛ در این مقاله به معرفی ۵ روش برای اینکار می پردازیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

مشاهده تاریخچه دستگاه USB در ویندوز

مشاهده تاریخچه دستگاه USB در ویندوز

ویندوز همه چیزهایی که در رایانه شما اتفاق می افتد را ثبت می کند. و در این گزارش‌ها، مستندات دقیقی از زمان اتصال و جدا شدن دستگاه‌های USB وجود دارد.

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است نیاز به مشاهده سابقه اتصال USB خود داشته باشید. که میتواند شامل عیب یابی تجهیزات جانبی متصل شما و بررسی اینکه آیا شخصی یک دستگاه ذخیره سازی را بدون اطلاع شما وصل کرده است یا خیر بشود. در اینجا چهار روش مختلف وجود دارد که می توانید تاریخچه دستگاه USB را در رایانه شخصی ویندوز خود مشاهده کنید.

چرا ویندوز اتصالات USB را ثبت می کند؟

Windows Recorder از هر دستگاه USB در رایانه ای که روی آن نصب شده است، وصل شده است و از آن جدا شده است را نگه می دارد. این کار را انجام می دهد تا اتصالات بعدی همان دستگاه شناسایی شده و به سرعت بدون نیاز به نصب دستگاه در هر بار اتصال تکمیل شود.

این اطلاعات وجود ندارد تا شما را قادر سازد دستگاه‌های USB متصل شده را ببینید، اما زمانی که می‌دانید چگونه این سوابق سیستم را مشاهده کنید، این اطلاعات برای شما وجود دارد.

استفاده از USBDeview برای مشاهده اتصالات USB

USBDeview یک ابزار کوچک و قابل حمل است که به شما امکان می دهد تاریخچه اتصال USB هر رایانه ای را که روی آن اجرا می شود به سرعت مشاهده کنید. علاوه بر نمایش تاریخچه دستگاه، تمام دستگاه های USB متصل فعلی شما را نیز نمایش می دهد. USBDeview را می توانید به صورت رایگان از سایت NirSoft دانلود کنید.

USBDeview

USBDeview

  • پس از دانلود نرم افزار، آن را از پوشه زیپ شده استخراج کنید. USBDeview یک برنامه قابل حمل است، بنابراین نیازی به نصب آن قبل از استفاده ندارید.
  • روی فایل برنامه USBDeview دوبار کلیک کنید تا برنامه اجرا شود. پر کردن لیست ممکن است چند ثانیه طول بکشد.
  • هنگامی که لیست اتصالات USB به روز می شود، دستگاه های متصل فعلی با رنگ سبز برجسته می شوند. و ارتباطات تاریخی به رنگ سفید باقی مانده است.
  • می توانید روی تب Connected کلیک کنید تا اتصالات مختلف را جدا کرده و مرتب کنید.
  • اجرای برنامه به عنوان Administrator به شما امکان می دهد زمان و تاریخ آخرین اتصال و حذف دستگاه ها را مشاهده کنید. برای مشاهده این اطلاعات، به دو ستون داده آخر نگاه کنید.
مطلب پیشنهادی:  آموزش حذف متن از روی عکس در فتوشاپ(با انجام 3 مرحله ساده)

مشاهده تاریخچه اتصال USB با استفاده از PowerShell

اگر ترجیح می دهید از نرم افزار شخص ثالث برای مشاهده تاریخچه دستگاه USB خود استفاده نکنید، می توانید به جای آن از PowerShell استفاده کنید. می‌توانید از PowerShell برای جستجو در رجیستری سیستم استفاده کنید و فهرستی از تمام دستگاه‌های ذخیره‌سازی USB که در حال حاضر متصل هستند و همچنین دستگاه‌هایی که قبلاً متصل شده‌اند تهیه کنید.

  • PowerShell را از لیست اصلی برنامه های ویندوز باز کنید. نیازی نیست که به عنوان یک مدیر باز شوید، اما در صورت تمایل می توانید.
  • برای مشاهده لیست کاربرپسند دستگاه های ذخیره سازی USB، دستور را وارد کنید: Get-ItemProperty -Path HKLM:\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USBSTOR\*\* | FriendlyName را انتخاب کنید.
PowerSdhell

PowerSdhell

  • همچنین می‌توانید دستگاه‌های فهرست‌شده را با اطلاعات کمی بیشتر، اما به روشی کمتر کاربرپسند، با تایپ کردن: Get-ChildItem HKLM:\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USBSTOR | PSChildname انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که این روش‌ها بخش USBSTOR رجیستری را جستجو می‌کنند، بنابراین فقط دستگاه‌هایی که به‌عنوان حافظه USB شناخته می‌شوند نشان داده می‌شوند.

مشاهده تاریخچه اتصال USB در رجیستری

دستورات PowerShell که در بالا توضیح داده شد، رجیستری ویندوز را پرس و جو می کنند، اما اگر ترجیح می دهید می توانید به رجیستری بروید و اطلاعات مربوط به اتصالات حافظه USB را به صورت دستی پیدا کنید. این مزیت ارائه اطلاعات بیشتر را دارد که در صورت عیب یابی می تواند مفید باشد.

  • ویرایشگر رجیستری را با جستجوی Regedit با استفاده از جستجوی ویندوز باز کنید.
  • هنگامی که ویرایشگر رجیستری باز شد، باید به آدرس زیر در نوار کناری بروید: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USBSTOR
  • دستگاه های USB در نوار کناری فهرست می شوند. اگر هر یک را گسترش دهید، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها بیابید.
Registry

Registry

مشکل این روش و روش PowerShell این است که نمی‌توانید ببینید چه زمانی دستگاه‌های USB متصل یا قطع شده‌اند. اما شما می توانید این اطلاعات را در گزارش رویدادهای ویندوز مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:  افزونه PDF Embed نسخه 1.0.1

مشاهده تاریخچه اتصال USB با گزارش رویداد(Evenet Logs)

ویندوز دارای یک نمایشگر رویداد داخلی است که می توان از آن برای مشاهده تاریخچه اتصال USB استفاده کرد. با این حال، استفاده از یک برنامه شخص ثالث به نام FullEventLogView آسان تر است. این برنامه کوچک و قابل حمل همان اطلاعاتی را که در Windows Event Viewer مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد، اما آن‌ها را به روشی بسیار کاربرپسندتر نمایش می‌دهد. FullEventLogView یک برنامه قابل حمل است، به این معنی که قبل از استفاده از آن نیازی به نصب ندارد.

Event Logs

Event Logs

  • برنامه را با دوبار کلیک کردن روی فایل برنامه در پوشه دانلود شده اجرا کنید.
  • اولین باری که از برنامه استفاده می‌کنید، چندین ثانیه طول می‌کشد تا تمام گزارش‌های رویداد موجود را اسکن کنید.
  • برای نمایش فقط رویدادهای اتصال USB، روی گزینه ها > گزینه های پیشرفته کلیک کنید.
  • در پنجره جدیدی که باز می شود، تمام سطوح رویداد به غیر از اطلاعات را از حالت انتخاب خارج کنید. سپس محدوده تاریخی مورد نظر برای مشاهده گزارش‌ها را انتخاب کنید.
  • Show all event IDs را به Show only the specified event IDs تغییر دهید و ۲۰۰۳,۲۱۰۲ را وارد کنید. این شناسه‌های رویداد مربوط به زمانی هستند که دستگاه‌های USB وصل شده‌اند و زمانی که آنها خارج شده‌اند.
  • Show all channels را به Show only the specified channels تغییر دهید و وارد کنید: Microsoft-Windows-DriverFrameworks-UserMode/Operational
  • روی Ok کلیک کنید و هر رویدادی که با تنظیمات شما مطابقت داشته باشد به عنوان یک لیست نمایش داده می شود. ستون زمان، رویداد زمانی را نشان می‌دهد که دستگاه‌های USB متصل و خارج شده‌اند.
  • برای مشاهده اطلاعات بیشتر می توانید روی هر یک از رویدادها کلیک کنید.
مطلب پیشنهادی:  نصب موزیک پلیر Sayonara در اوبونتو

مشاهده تاریخچه اتصال USB کامپیوترها در شبکه محلی شما

تمام روش‌هایی که در بالا توضیح داده شد، فقط به شما امکان می‌دهند تاریخچه اتصال USB دستگاه‌ها را در یک رایانه مشاهده کنید. اگر می‌خواهید تاریخچه اتصال همه رایانه‌های موجود در یک شبکه محلی را ببینید، USB History Viewer از intelliAdmin می‌تواند پاسخگو باشد.

intelliAdmin

intelliAdmin

  • پس از دانلود برنامه، روی فایل EXE دوبار کلیک کنید تا باز شود.
  • قبل از مشاهده تاریخچه USB، باید نام رایانه خود را وارد کنید. اگر نام رایانه خود را نمی دانید، به Settings > System > About بروید. نام کامپیوتر شما در بالا نشان داده شده است.
  • برای مشاهده تاریخچه USB روی دکمه Start کلیک کنید. سپس می توانید نتایج را گسترش دهید تا جزئیاتی مانند زمان و تاریخ آخرین استفاده از آن را مشاهده کنید.
  • اگر می خواهید تاریخچه USB رایانه شخصی دیگری را در شبکه محلی خود مشاهده کنید، باید نام کاربری و رمز عبور رایانه و همچنین دامنه آن را در شبکه وارد کنید.

مشاهده تاریخچه اتصال USB، آسان شده است

راه های مختلفی برای مشاهده تاریخچه دستگاه های USB که از رایانه شما متصل و جدا شده اند وجود دارد. همه روش‌ها در اینجا مقدار یکسانی از اطلاعات را ارائه نمی‌دهند، اما هر کدام این پتانسیل را دارند که برای موقعیت‌های مختلف مفید باشند. اگر می‌خواهید ببینید کدام اتصالات USB ایجاد شده‌اند، یکی از این روش‌ها مطمئنا به شما کمک می‌کند.

چنانچه در رابطه با این مقاله مشکلی یا سوالی داشتید میتوانید از بخش پرسش و پاسخ سایت، سوال خود را بپرسید و یا به صورت آنلاین با کارشناسان بپرسم در ارتباط باشید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.