عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش روشن کردن تصاویر در فتوشاپ

سلام

کمی درخشش به تصاویر میتواند در جذاب کردن عکس برای چشم کمک زیادی کند. افزدن درخشش نه تنها به تصویر حس اثربخشی میدهد بلکه بیننده بهتر میتواند عمق تصویر را درک کند. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید جلوه درخشش را به عکس های خود اضافه کنید که در این مقاله ی آموزشی به آن ها اشاره میکنیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

صرف نظر از اینکه چقدر دوست دارید روی عکس خود کار کنید، می توانید دو دقیقه یا دو ساعت وقت صرف کنید و به تصویر خود درخشش دهید که این کار را با فتوشاپ انجام میدهیم. حتی اگر در این برنامه تازه کار هستید، افزودن درخشش یک تکنیک نسبتا ساده است که تسلط بر آن زمان زیادی نمی برد.

باز کردن تصویر در فتوشاپ

تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید. همه عکس‌ها با جلوه‌های درخشان خوب به نظر نمی‌رسند، پس عاقلانه انتخاب کنید. معمولاً عکس‌هایی که به خوبی جلوه درخشان می‌گیرند، عکس‌های با زاویه باز با غروب زیبا، طلوع یا نور خورشید هستند که از ابرها می‌گذرد. جلوه درخشش را روی همه عکس‌هایتان اعمال نکنید، در غیر این صورت آنها به سادگی واقعی به نظر نخواهند رسید!

یک لایه خالی ایجاد کنید

یک لایه خالی جدید ایجاد کنید. دکمه لایه جدید را در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش خود (سمت چپ سطل زباله) انتخاب کنید. این یک لایه خالی ایجاد می کند. سپس حالت ترکیبی این لایه را به نور ملایم تغییر دهید. حالت ترکیبی را می توان فقط در سمت چپ opacity تغییر داد.

ایجا لایه جدید

ایجا لایه جدید

ابزار Brush Tool را انتخاب کنید

ابزار براش را با زدن “B” روی صفحه کلید بگیرید و تنظیمات براش خود را تنظیم کنید. می خواهید سختی ۰% داشته باشید. اندازه براش شما بستگی به اندازه تصویر شما دارد. پس از شروع رنگ آمیزی، می توانید به عقب برگردید و اندازه قلم مو را به دلخواه تنظیم کنید. همچنین می‌خواهید تیرگی براش خود را در نوار منوی بالا تغییر دهید. من ترجیح می دهم حدود ۱۰ درصد کدورت را شروع کنم. اگرچه، اگر می خواهید نتایج را سریعتر ببینید، می توانید از ۲۰٪ استفاده کنید. تیرگی کم به شما این امکان را می‌دهد که به آرامی بر روی چندین گذر رنگ آمیزی کنید و این تنظیم را بسیار پر و طبیعی‌تر می‌کند.

ابزار Brush Tool

ابزار Brush Tool

رنگی مورد نظر که میخواهید  رنگ آمیزی کنید را انتخاب کنید

رنگی را که می خواهید رنگ آمیزی کنید انتخاب کنید. می توانید رنگ را با انتخاب رنگ پیش زمینه، که به طور پیش فرض در نوار ابزار سمت چپ صفحه قرار دارد، انتخاب کنید. رنگی که انتخاب می کنید باید به عکس شما بستگی(ربط) داشته باشد. وقتی هنوز خورشید در عکس است و کادرم خیلی گرم است، معمولا سراغ رنگ زرد می روم. در مواقع دیگر، زمانی که عکس در هنگام غروب صورتی زیبا گرفته شده است، ممکن است روی صحنه به رنگ صورتی یا نارنجی رنگ کنم. با چند رنگ مختلف بازی کنید تا حس مناسب را برای هر عکس خاص پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A- قسمت یازدهم(جابه جایی عناصر)

پس از انتخاب رنگ، روشن ترین نسخه رنگ را با اشباع ۲۵% انتخاب کنید. میزان اشباع برای هر عکس می تواند متفاوت باشد، اما ۲۵ درصد نقطه خوبی برای شروع است.

شروع به نقاشی کنید

حالا به قسمت سرگرم کننده رسیده اید! نقاشی را روی لایه شروع کنید. من دوست دارم روی پس‌زمینه نقاشی کنم، به‌ویژه برای کمک به پر کردن شکاف بین پیش‌زمینه و پس‌زمینه. در این مثال، اطراف کوه‌های دوردست را نقاشی کرده‌ام تا به ترکیب بهتر آن‌ها با آسمان کمک کنم. چندین گذر را روی نقاطی که می خواهید درخشش داشته باشید نقاشی کنید. ممکن است مجبور شوید چند بار رنگ کنید تا تفاوتی را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید جلوه‌ای قوی‌تر داشته باشید، حتی می‌توانید لایه‌های بیشتری ایجاد کنید تا درخشندگی بیشتری داشته باشید. اگر می‌خواهید جلوه دقیق‌تری داشته باشید، می‌توانید ماسک‌های لایه‌ای را روی لایه‌های رنگ خود اعمال کنید.

شروع نقاشی

شروع نقاشی

کار خود را ارزیابی کنید

اگر احساس می کنید که درخشش تأثیر کمی دارد، اشکالی ندارد! اگر واقعاً واضح است که درخشندگی را به آن اضافه کرده اید، معمولاً خیلی زیاده روی کرده اید. مزیت کار در فتوشاپ این است که اگر در مورد نقاشی زیاده روی کرده باشید، می توانید شفافیت لایه ها را کم کنید. مطمئن شوید که تنظیمات خود را تغییر دهید و آنچه را که برای تصاویر و سلیقه شخصی شما بهترین کار را انجام می دهد، پیدا کنید. رنگ‌ها، کدورت‌ها و مقادیر مختلف می‌توانند ظاهر تصویر شما را به شدت تغییر دهند.

قبل از اعمال شفافیت:

تصویر اصلی

تصویر اصلی

بعد از اعمال شفافیت:

تصویر شفاف شده

تصویر شفاف شده

نکته اضافی: من همیشه توصیه می کنم تصویر را ذخیره کنید و روز بعد دوباره به آن نگاه کنید. ممکن است متوجه شوید که درخشش بیش از حد، یا به اندازه کافی به آن اضافه نکرده اید، زمانی که نگاه تازه ای به تصویر داشتید.

افزودن افکت درخشش به عکس‌ها می‌تواند در انواع عکاسی، حتی از جمله عکاسی در شب و عکاسی از حیات وحش، کار کند! مهم نیست که چه نوع عکاسی هستید، این مهارت فوق العاده ای است که در کمربند ابزار خود در مواقعی که فرصت پیش می آید داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش فارسی word - قسمت پانزدهم(اندازه صفحات)

آموزش به پایان رسید.

مشکلی یا سوالی داشتید میتوانید در بخش پرسش و پاسخ سایت، سوال خود را بپرسید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.