فعالسازی حساب admin در ویندوز با ۳ مرحله (مخصوص همه ویندوزها)
سلام
برای برخی کارها مانند نصب نرم افزارها اگه حساب فعلی که باهاش وارد ویندوز هستیم؛ حساب مدیر یا Administrator نباشه، نیاز داریم با حساب مدیر وارد ویندوز بشیم، به صورت پیشفرض این حساب غیر فعال هست در ادامه همراه بپرسم باشید تا خیلی ساده بتونیم حساب مدیر را فعال کنیم.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که میخواهید به ویژگی در ویندوز دسترسی داشته باشید، اما حسابتان ادمین نیست. مثلا برخی از آپشن های امنیتی را نمیتوان در یوزری غیر از user ادمین، غیرفعال کرد، به همین دلیل ویندوز اجازه استفاده از این ویژگی را به شما نمیدهد. پس برای استفاده از این ویژگی، باید حساب ادمین را فعال کنید.
قبل از شروع آموزش، ابتدا باید چک کنید که حسابی که درحال حاظر به آن لاگین هستید، ادمین است یا نه.
همه حساب های admin با نام Administrator بالا می آیند و هر حسابی غیر از این نام، حساب مدیر اصلی نیست.
حالا که شناختید چگونه باید این مسئله را چک کرد، به مسیر آموزش برمیگردیم.
- ابتدا روی My Comtuter یا THIS PC کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید.
- در پنجره باز شده مطابق تصویر زیر گزینه Local Usres and Groups را انتخاب کنید.
- سپس در سمت راست یا لیست حساب های کاربری ویندوز نمایش داده میشود، روی حساب Administrator کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.
- بعد از انتخاب گزینه Properties پنجره زیر باز میشود که با برداشتن تیک Account is disabled، میتوانید به حساب ادمین در ویندوز دسترسی پیدا کنید.
حالا برای اینکه حساب ادمین بالا بیاید، یا Restart یا Sign out کنید، پس از اینکه ویندوز بالا اومدم میتوانید حساب Administrator را انتخاب کنید تا با آن وارد سیستم شوید.
چنانچه مشکلی در رابطه با این مقاله داشتید، در بخش پرسش و پاسخ و یا از طریق پشتیبانی آنلاین با کارشناسان بپرسم در ارتباط باشید.
موفق باشید.
ارسال نظر
شما باید وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید