عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

فشرده سازی فایل، پوشه و درایو در ویندوز ۱۱ بدون نرم افزار

سلام

فشرده سازی فایل ها میتواند کمک شایانی در بهبود فضای هارد دیسک کند، در این مقاله میخواهیم بپردازیم به نحوع فشرده سازی فایل ها، پوشه ها و درایو ها در ویندوز ۱۱ بدون هیچ گونه نرم افزارزی، پس اگر میخواهید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید در ادامه همراه بپرسم باشید.

فشرده سازی ویندوز 11

فشرده سازی ویندوز ۱۱

معمولاً وقتی می خواهید حجم یک فایل یا پوشه را در رایانه ویندوزی خود کاهش دهید، آن را فشرده می کنید تا یک فایل ZIP ایجاد شود تا فشرده شود. و وقتی می خواهید دوباره از آن استفاده کنید، آن را از حالت فشرده خارج می کنید تا از حالت فشرده خارج شود. اما اگر به شما بگوییم که می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌های خود را در ویندوز ۱۱ فشرده کنید تا در فضا صرفه‌جویی کنید و بدون نیاز به رفع فشرده‌سازی از آنها استفاده کنید، چه واکنشی نشان میدهید؟!

شما می توانید این کار را از طریق ویژگی فشرده سازی فایل ویندوز ۱۱ انجام دهید. اما این ویژگی چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟ بیایید در ادامه ببینیم.

فشرده سازی فایل در ویندوز ۱۱ چیست؟

فشرده سازی فایل یکی از ویژگی های سیستم فایل NTFS در ویندوز است که اکثر داده های اضافی یک فایل مانند تکرار کاراکترهای یک فایل متنی را حذف می کند تا اندازه آن کاهش یابد. و یک نکته زیبا در مورد آن این است که الگوریتم فشرده سازی استفاده شده کار خود را بدون از دست دادن داده های مهم انجام می دهد. این فرآیند به عنوان فشرده سازی بدون تلفات شناخته می شود.

نکته: برای اینکه فشرده سازی فایل کار کند، باید هارد دیسک خود را برای استفاده از سیستم فایل NTFS فرمت کنید.

علاوه بر این، ویندوز ۱۱ فشرده سازی را به گونه ای انجام می دهد که برنامه هایی که نصب کرده اید همچنان فایل ها را به صورت فشرده نشده (فشرده سازی شفاف) مشاهده می کنند. این بدان معناست که برنامه‌ها می‌توانند به داده‌های موجود در فایل‌ها دسترسی داشته باشند و بدون اینکه آن‌ها را از حالت فشرده خارج کنند، به طور معمول با آن‌ها کار کنند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش تبدیل پاورپوینت به فیلم

به خاطر داشته باشید که فایل ها و پوشه های فشرده شده با سیستم های فایل دیگر (فقط NTFS) سازگار نخواهند بود. این بدان معناست که شما نمی توانید آنها را با استفاده از سیستم فایل FAT یا exFAT به درایو منتقل کنید.

فشرده سازی فایل در ویندوز ۱۱

برای فشرده سازی یک پوشه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی یک پوشه در File Explorer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
  • در تب General بر روی دکمه Advanced کلیک کنید.
تب General

تب General

  • در قسمت Compress or Encrypt attributs، برای صرفه جویی در فضای دیسک، کادر Compress contents را علامت بزنید.
Compress contents

Compress contents

  • روی OK کلیک کنید و سپس دوباره روی OK کلیک کنید.
  • یک کادر گفتگو ظاهر می شود که از شما می خواهد تأیید کنید که می خواهید پوشه را فشرده کنید. ویندوز دکمه گزینه پیشفرضی را برای اعمال تغییرات در این پوشه، زیر پوشه ها و فایل ها به طور پیش فرض انتخاب می کند. فقط روی OK کلیک کنید زیرا این گزینه ای است که ما می خواهیم.
apply changes

apply changes

اکنون هر فایل یا پوشه ای که در آن پوشه فشرده می اندازید نیز فشرده می شود. همچنین می توانید با دنبال کردن مراحل ۱ تا ۴ یک فایل را نیز فشرده کنید (همیشه لازم نیست کل پوشه را فشرده کنید).

فشرده سازی درایو در ویندوز ۱۱

به جای فشرده‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها، می‌توانید کل درایو را فشرده کنید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی یک درایو در This PC کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
  • در تب General، کادر فشرده سازی این درایو را برای ذخیره فضای دیسک علامت بزنید.
تب General

تب General

  • بر روی OK کلیک کنید.
  • کادر محاوره ای دیگری را مشاهده خواهید کرد که از شما می خواهد عمل خود را تأیید کنید. گزینه فشرده سازی درایو و تمامی محتویات آن به صورت پیش فرض انتخاب می شود و فقط باید OK را بزنید.
مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت اپلیکیشن تبدیل صدا به متن در B4A – جلسه دوم

درایو، شامل فایل‌ها، پوشه‌ها و زیرپوشه‌های آن اکنون فشرده شده است. علاوه بر این، هر فایل و پوشه ای که در آن هارد دیسک می اندازید نیز فشرده می شود.

صرفه جویی در فضا با فعال کردن فشرده سازی فایل در ویندوز ۱۱

با فعال کردن فشرده سازی فایل، می توانید فضای قابل توجهی را در رایانه ویندوز ۱۱ خود ذخیره کنید. به این ترتیب، لازم نیست از فایل های ZIP یا ابزارهای فشرده سازی شخص ثالث استفاده کنید. از این ویژگی برای کاهش اندازه فایل‌ها و پوشه‌ها هر زمان که فضای خالی دارید و دستگاه ذخیره‌سازی خارجی در دسترس ندارید، استفاده کنید.

چنانچه مشکلی در رابطه با این مقاله داشتید، در بخش پرسش و پاسخ و یا از طریق پشتیبانی آنلاین با کارشناسان بپرسم در ارتباط باشید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.