عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

پیدا کردن برنامه های مخفی شده گوشی (۶ راه حل کاربردی)

سلام

سلام

ممکن است برایتان این مشکل پیش آمده باشه که برخی برنامه های گوشیتون مخفی شده باشه و ندونید که باید چیکار کنید! در این مقاله می پردازیم به ۶ راه حل کاملا کاربردی که برنامه های مخفی شده رو آشکار کنید؛ در ادامه همراه بپرسم باشید.

یافتن-برنامه-های-پنهان-در-اندروید

علاوه بر اینکه کاربران برنامه ها را غیرفعال میکنند، دستگاه های تلفن همراه نیز برنامه های سیستمی را از جلوی چشم شما پنهان میکنند. برای یافتن برنامه های مخفی ۶ راه استاندارد وجود دارد.
گوشی های هوشمند همه یکسان نیستند بنابراین ممکن است به نصب یک لانچر که مراحل زیر را به طور کامل ارائه میدهد داشته باشید اما در نهایت نتیجه یکسان خواهد بود و میتوانید تمام برنامه های تلفنتان را ببینید.

از طریق تنظیمات برنامه های پنهان را پیدا کنید

برای یافتن برنامه های پنهان به دلیل پیچیدگی تنظیمات اندروید به ابزارهایی مانند برنامه تنظیمات گوگل نیاز دارید.
هر گوشی لیست کاملی از برنامه هایش را برایتان فراهم میکند که برای نمایش آن باید مرحال اولیه را طی کنید. ابتدا روی آیکن تنظیماتتان بزنید و Apps را از منو انتخاب کنید. اگر تلفن شما متفاوت است فقط به دنبال تب مربوط به برنامه ها بگردید.
به گزینه See all apps بایستی دسترسی داشته باشید و با انتخاب آن تمام برنامه های موجود را مشاهده میکنید و برای جستجو درمیان برنامه های تلفنتان کافیست این لیست را بگردید.

از-طریق-تنظیمات-برنامه-های-پنهان-را-بیابید

اگر برنامه ای را پنهان کرده اید، به دنبال منوی بازشوند که Disabled apps را به شما نشان میدهد بگردید.

با دسترسی ویژه برنامه های پنهان را پیدا کنید

در منوی برنامه ها، گزینه ای با نامی مشابه Special app access به شما برنامه ها را بر مبنای میزان استفاده روی تلفنتان به شما نشان میدهد.

مطلب پیشنهادی:  حل مشکل کار نکردن Taskbar ویندوز 10

مثلا در قسمت All files access تمام برنامه هایی که فایل های دیجیتال را به شما نشان میدهند مشاهده میکنید.

دسترسی-ویژه

این روش خوبی برای یافتن برنامه های یک دسته بندی میباشد که نتیجه بهتری در یافتن برنامه های پنهان اندروید در اختیار شما میگذارد.

از طریق فولدرهای کشویی، برنامه های پنهان را پیدا کنید

با پیشرفت گوشی های اندروید روش های مدیریت محتوای بهتری در اختیار شما قرار میگیرد که صرف نظر از مدل و سازنده دستگاه شما یک مورد مشترک یعنی کشوی برنامه ها را در اختیار شما میگذارند.
از طریق منوی این قسمت، مثل سه نقطه یا نماد چرخ دنده میتوانید برنامه ها را پنهان یا آشکار کنید. در بعضی گوشی ها از طریق پوشه ها این امکان را دارید. منو را باز کردهCreate folder را انتخاب کرده و نام را نوشته و تعدادی برنامه را برای دسته بندی انتخاب نمایید.

فولدرهای-کشویی

پوشه ها را زمانیکه دنبال برنامه های پنهان میگردید بررسی کنید چون برنامه های موجود را از دید مخفی میکنند. بنابراین گاهی تنها باید دقیق تر بررسی کنید.

از طریق مدیریت فایل برنامه های پنهان را پیدا کنید

راه دیگر بررسی نمودن برنامه های اندروید از طریق مدیریت فایل میباشد. تمام گوشی ها معمولا این قابلیت را با نام Files دارند.
روی آیکن file manager بزنید تا لیستی از دسته بندی ها و امکانات باز شود. به قسمت Apps رفته و برنامه ها و فایل های نصبی APK را مشاهده خواهید کرد که علاوه بر مشاهده موارد پنهان میتوانید تمام موارد را حذف کرده، به اشتراک گذاشته و مدیریت کنید.

مطلب پیشنهادی:  کارهایی که بعد از هک شدن کامپیوتر باید انجام بدیم

مدیریت-فایل

دقت کنید که مدیریت فایل تنها برنامه های دانلود شده را نمایش داده و برنامه های سیستمی را نشان نمیدهد.
دیگر قابلیت مورد توجه Safe folder میباشد که برای باز کردنش قفل آن نیاز به پین یا الگو میباشد و مکانی امن برای ذخیره فایل هاست و قسمت های مختلفی از گوشی اندرویدی را نمایش میدهد.
برای مدیریت فایل همیشه برنامه های بهتری مثل Cx File Explorer وجود دارند که به شما رابط کاربری مرتب تر و سازماندهی بهتر و جزئیات بیشتری در زمینه برنامه های فعال و پنهان ارائه میدهند.

برنامه های پنهان را با یک لانچر جدید پیدا کنید

اگر چارچوب فعلی سیستم اندرویدتان را دوست ندارید میتوانید از لانچرهای مطمئن دیگری مانند Microsoft Launcher و Nova Launcher که از بهترین های گوگل پلی هستند استفاده کنید.
مثلا نرم افزار مایکروسافت گزینه Hidden apps را ضمن نمایش پرکاربردترین برنامه هایی که لانچر آن ها را شامل میشود را به منوی بازشوند اضافه میکند.

لانچر-جدید

بوسیله Trick apps برنامه های پنهان را پیدا کنید

تقریبا امکان مخفی کردن تمام برنامه های اندروید وجود دارد. Trick apps یکی از روش های محبوب پنهان کردن عکس، اسناد و اطلاعات شخصی در اندروید میباشد.
Calculator Photo Vault علاوه بر انجام کارهای یک ماشین حساب، با ابزارهای امنیتی امکان پنهان سازی را دارد و میتوانید تصاویر، ویدئوها و فایل های مخفی خودتان را با آیکن مبدل، رمز عبور و intruder selfie محافظت کنید.

Trick-apps

این برنامه ها روی نحوه جستجوی شما هنگام یافتن برنامه های پنهان با امکانات مختلفش اثر میگذارد.
برای مقابله با این مشکل باید دانشتان را گسترش دهید و به روز باشید و با برنامه های مختلف آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش نصب LAMP در لینوکس

با علل اینکه کاربران برنامه ها را غیرفعال یا محدود میکنند آشنا شوید

حالا که با روش ها یافتن برنامه های پنهان آشنا شدید، باید علت این کار را بدانید. والدین میخواهند فرزندانشان را دربرابر استفاده از برنامه های پرخطر مانند یک وکیل در برابر جاسوس های اطلاعات حساس محافظت نمایند.
با این ترفندها میتوانید فایل ها و برنامه های قدیمی تان را کشف و استفاده کنید و یادآوری علل مخفی سازی این برنامه ها به شما درمورد حفظ یا حذف آن ها کمک خواهد کرد.

اگر سوالی داشتید بپرسید.

موفق باشید 🙂

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.