عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش HTML – قسمت اول(مقدمه)

سلام

با آموزش های مقدماتی تا پیشرفته HTML در خدمتتون هستیم ، سعی داریم تا بتونیم دوره های آموزشی از مقدماتی تا حرفه ای HTML را در بپرسم داشته باشیم ، خوشحال میشیم اگه شما هم در انتشار مطالب سهیم باشید و هر جایی که ما اشتباه کردیم بهمون بگید 🙂 ، برای ارسال مطالب خود از این صفحه اقدام کنید .

HTML پایه ترین زبان طراحی سایت است و برای اینکه بتونید یک طراح وب سایت موفق بشید باید با تگ های HTML آشنا باشید و بتونید از اونها در صفحات وب سایت به خوبی استفاده کنید .

در یک صفحه HTML می تونیم عکس،ویدئو،صدا،جدول و … قرار بدیم که برای استفاده از هر کدوم از این عناصر باید از تگ های مربوط استفاده کنیم .

آموزش:

  • تگ چیست؟

تگ ها برای نشانه گذاری عناصر در صفحه بکار میره ، هر تگی که شروع میشه باید بسته بشه ، مثل:

  • نرم افزار

برای نوشتن کدهای HTML و CSS و در کل برای طراحی سایت نرم افزارهای مختلفی و بسیاری وجود دارد و با هر نرم افزار ویرایشگری میتونید اقدام به نوشتن کدهای HTML , CSS , Js , PHP و.. بکنید ، در این طی این جلسات آموزشی ما با نرم افزار رایگان ، ساده و محبوب NotePad++ کار میکنیم .(لازم نیست که حتما با این نرم افزار کار کنید ، هر نرم افزاری که دوست داشتید میتونید استفاده کنید) .

خب فکر کنم توضیحات دیگه کافی باشه ، بریم سراغ نوشتن اولین صفحه HTML ، کد زیر را در نرم افزار NotePad++ بنویسید و با پسوند html ذخیره کنید :

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت دامنه مجازی در wamp

توضیحات:

  • <html> </html> : این تگ به مرورگر می فهمونه که این صفحه آغاز یک صفحه HTML است.
  • <head> </head> : این بخش برار هدر(سردر) صفحه ما است ، دربین این دو تگ ، تگ هایی قرار میگیره مثل تگ <title> </title> ، که در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد .
  • <title> </title> : این تگ برای مشخص کردن عنوان صفحه به کار میره ، متنی که بین این دو تگ قرار میگیره عنوامن صفحه را مشخص می کند.
  • <body> <body> : این تگ برای محتوای صفحه است ، هر چیزی که بین این دو تگ بنویسیم در صفحه HTML نمایش داده می شود.
  • <h1> <h1> : متنی که بین این دو تگ نوشته شود به صورت بزرگ نمایش داده می شود .
  • <p> </p> : یک پاراگراف است .

پیش نمایش کد بالا تصویر زیر است :

MyFirstPage

با ما باشید تا آموزش های بعدی …

موفق باشید .

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.