عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل LAN

سلام

ممکنه شما هم با این مشکل روبه رو شده باشید که قصد انتقال یک فایل حجیم از روی سیستمتون به یک سیستم دیگه داشته باشید ولی هارد نداشته باشید یا سرعت بیشتری برای انتقال نیاز داشته باشید. یکی از بهترین راه هایی که میشه با سرعت خیلی بالا فایل ها رو بین دو سیستم جابه جا کردن شبکه کردن اوناست، در ادامه همراه بپرسم باشید تا دو سیستم را با هم شبکه کنیم.

حالا ما باید چه جوری دو سیستم رو به هم شبکه کنیم؟

  • برای اینکار شما نیاز به یک کابل LA(لن) دارید که دو سیستم رو به هم وصل کنید.
  • در مرحله بعد باید workgroup دو سیستم رو یکی کنیم. برای این کار مانند عکس در هر دو سیستم  روی mycomputer راست کلیک میکنیم و به properties میریم. در صفحه جدید که باز شده به قیمت change setting میریم. در قسمت پایین و روبه روی عبارت to rename this computer or change its domain or workgroup گزینه change رو میزنیم. در صفحه باز شده ابتدا باید چک کنیم که در قسمت computer name اسم هر سیستم متفاوت باشه. بعد در قسمت workgroup یک نام یکسان در هر دو سیستم میزاریم و ok میکنم.

  • در مرحله بعد ما باید یک ای پی برای هر سیستم وارد کنیم برای اینکار در قسمت network & Sharing center در قسمت change adaptor setting سپس به قسمت (Internet Protocol Version4(ipv4 میریم و برای هر کامپیوتر ای پی میزاریم (باید با هم متفاوت باشند). مثلا برای یکی از سیستم ها ۱۹۲.۱۶۸.۱.۳ و برای یکی دیگه ۱۹۲.۱۶۸.۱.۴.
مطلب پیشنهادی:  آموزش پیدا کردن ip سایت

تمام الان کامپیوتر های ما با هم شبکه شدن و ما میتونیم از این روش برای انتقال فایل یا با استفاده از پلاگین obs ndi به عنوان سیستم استریم استفاده کنیم.

موفق باشید.

درباره Rezalotusکاربر

0_0 از چی بگم برات

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.