عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

گذاشتن عکس متحرک gif برای پس زمینه در ویندوز ۱۰ و ۱۱

سلام

تصاویر استاتیک یا غیر پویا خسته کننده هستند؛ در عین حال گذاشتن ویدئو برای پس زمینه هم زیاد جالب نیست، در عوض میتوانید با تصاویر پس زمینه متحرک GIF زیبا، پس زمینه کامپیوتر یا لپ تاپ خود را دگرگون کنید، در ادامه همراه بپرسم باشید.

گذاشتن عکس متحرک در ویندوز

گذاشتن عکس متحرک در ویندوز

آیا به دنبال یک راه سرگرم کننده و آسان برای زیبا کردن دسکتاپ ویندوز خود هستید؟ شما باید از یک تصویر زمینه GIF استفاده کنید. که یک تعادل خوب بین ماهیت فشرده تر والپیپرهای ویدیویی و کیفیت بالای ثابت یک تصویر استاندارد است.

در حالی که ممکن است تنظیم یک تصویر زمینه GIF در تلفن های هوشمند آسان باشد، ویندوز به طور پایه از این قابلیت پشتیبانی نمی کند، بنابراین باید به نرم افزار شخص ثالث اعتماد کنید. در اینجا نحوه استفاده از GIF به عنوان تصویر زمینه در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ آورده شده است.

 نحوه تنظیم والپیپر GIF در ویندوز ۱۰ و ۱۱ با استفاده از Plastuer

Plastuer می تواند به شما کمک کند GIF ها، ویدیوها و صفحات وب HTML5 را به عنوان تصویر زمینه خود تنظیم کنید.  از WebGL و مرورگر منبع باز Chromium برای ارائه انیمیشن در دسکتاپ استفاده می کند.

این نرم افزار از چندین نمایشگر پشتیبانی می کند.  در هنگام راه اندازی، مانیتورهای شما را شناسایی می کند و می توانید انتخاب کنید که تصویر زمینه متحرک GIF خود را در کدام مورد می خواهید.

انتخاب مانیتور Plastuer

هنگامی که یک مانیتور را انتخاب می کنید، می توانید یک GIF متحرک را از طرق مختلف انتخاب کنید.

از فیلد URL برای نشان دادن آن به منبعی برای GIF استفاده کنید (ما در ادامه این مقاله برخی از ارائه دهندگان GIF خوب را فهرست کرده ایم).

مطلب پیشنهادی:  آموزش پیشرفته PHP - آرایه های چند بعدی

 

همچنین می توانید چندین URL را با قسمت Create Playlist اضافه کنید.

بر روی گزینه Select File کلیک کنید تا یک فایل GIF از رایانه شخصی خود انتخاب کنید.

یا برای انتخاب یک GIF از گالری Plasteur، Browse Gallery را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی Disable Wallpaper می‌توانید تصویر زمینه فعال را در هر زمان غیرفعال کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به تنظیمات بروید (روی نماد دکمه‌های کشویی در بالا سمت راست کلیک کنید) و رفتار تصویر زمینه را هنگامی که یک صفحه تمام‌صفحه یا یک برنامه حداکثر شده مانند یک فیلم یا یک بازی در حال اجرا است، تنظیم کنید.  به طور پیش فرض، Plastuer به طور خودکار تمام صفحه و برنامه های کاربردی را به حداکثر می رساند و انیمیشن ها را متوقف می کند تا RAM شما حفظ شود.

اینجاست که گزینه‌های دیگری را میبینید، مانند اینکه آیا Plastuer در هنگام راه اندازی باز میشود و اینکه آیا باید به طور خودکار به روزرسانیها را بررسی کند یا خیر.

دانلود: Plastuer

 نحوه تنظیم یک تصویر زمینه GIF در ویندوز ۱۰ و ۱۱ با استفاده از تغییر والپیپر BioniX

BioniX Wallpaper Changer نرم افزاری است که انواع گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهد.  می توانید تم ایجاد کنید، تصاویر پس زمینه را به سرعت برای دوستان ارسال کنید، تصاویر پس زمینه را به صورت انبوه دانلود کنید، و موارد دیگر.  برای اهداف خود، ما روی ویژگی تمرکز می کنیم که به شما امکان می دهد یک GIF را به عنوان تصویر زمینه خود تنظیم کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش کالی لینوکس - قسمت پنجم(VMware Tools)

این نرم افزار را دانلود و نصب کنید که کاملا رایگان است.  به طور خودکار راه اندازی می شود.  هنگامی که انجام شد، Ctrl + F را فشار دهید تا فایل GIF محلی را در رایانه خود جستجو کنید.  یا، برای وارد کردن URL GIF، Insert را فشار دهید.

bionix

هنگامی که تصویر شما در بخش لیست پخش بارگذاری شد، روی آن دوبار کلیک کنید تا آن را به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز خود تنظیم کنید.  تغییر فوراً انجام می شود – اکنون یک تصویر زمینه GIF دارید!

شما مجبور نیستید به یک GIF بچسبید.  می توانید چندین مورد را در لیست پخش بارگذاری کنید.  سپس، به برگه «شمارش معکوس» بروید تا هر چند وقت یک بار والپیپر تغییر کند.  اگر می‌خواهید والپیپرها به ترتیب تصادفی نمایش داده شوند، می‌توانید از کلید Shuffle نیز استفاده کنید.

دانلود: BioniX Changer Wallpaper

 نحوه تنظیم والپیپر GIF در ویندوز ۱۰ و ۱۱ با استفاده از Rainmeter

Rainmeter یکی از محبوب ترین نرم افزارهای شخصی سازی دسکتاپ است.  در حالی که می توان از آن برای راه اندازی یک تصویر زمینه متحرک GIF در ویندوز استفاده کرد، این فرآیند برای یک کاربر جدید پیچیده است.  اگر انجام این چالش را می‌خواهید، راهنمای ما را در مورد نحوه استفاده از تصویر زمینه متحرک GIF با Rainmeter بررسی کنید.

با این حال، اگر شما یک راه حل واقعا پیشرفته می خواهید، از روش های دیگر که در بالا ذکر شد استفاده کنید.

والپیپرهای GIF خود را بسازید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ساختن والپیپر متحرک GIF، شروع با یک ویدیو است.  ابزارهای GIF مانند Giphy’s GIF maker می توانند ویدیوهای شما را به GIF های متحرک تبدیل کنند.  با خالق Giphy، می‌توانید یک فایل MP4 یا MOV را آپلود کنید یا یک URL ویدیو از سرویس‌هایی مانند YouTube و Vimeo اضافه کنید و آن را به یک GIF تبدیل کنید.  سپس، گیف را دانلود کنید و از یکی از برنامه های بالا استفاده کنید تا والپیپر ویندوز خود را بسازید.

مطلب پیشنهادی:  سورس کد HTML فعالسازی کد

از طرف دیگر، می توانید GIF های از پیش ساخته شده را از سایت هایی مانند:

  • Giphy
  • Tenor
  • Reddit
  • Gfycat

دانلود: Rainmeter

اطمینان حاصل کنید که سیستم شما به اندازه کافی برای یک تصویر زمینه GIF قدرتمند است

مراقب باشید که والپیپرهای متحرک به طور شگفت انگیزی می توانند بسیاری از منابع رایانه شما را برای ارائه گرافیک از بین ببرند.  هر چه انیمیشن آن غنی‌تر باشد، بیشتر تشنه منابع خواهد بود.  اگر متوجه کاهش سرعت سیستم خود شدید، تصویر زمینه متحرک ممکن است مقصر باشد.  اگر چنین است، آن را حذف کنید و ببینید که آیا سیستم شما به حالت عادی باز می گردد یا نه.

با این حال، اگر یک کارت گرافیک توانمند و حافظه سیستم کافی (حداقل ۴ گیگابایت) دارید، والپیپرهای GIF و ویدیویی پیشرفت خوبی برای دسکتاپ ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ شما هستند.

و می‌توانید با والپیپرهای زنده و نرم‌ افزار پس‌زمینه متحرک برای ویندوز نیز به سرعت عمل کنید.

چنانچه مشکلی در رابطه با این مقاله داشتید در بخش پرسش و پاسخ سایت و یا از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان میتوانید مطرح کنید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.