عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

پیدا کردن فونت از روی عکس در فتوشاپ

سلام

اگر تصویری در اختیار دارید و که متنی درون تصویر نوشته شده و میخواید بدونید با چه فونتی متن نوشته شده در ادامه همراه بپرسم باشید تا به کمک فتوشاپ این کارو انجام بدیم.

find-matvh-font

پیدا کردن فونت از روی عکس

در فتوشاپ نسخه CC 2015 به بعد ابزاری اضافه شده به نام Match Font که توسط این ابزار قادر به تشخیص فونت استفاده در تصویر هستید، عملیات پیدا کردن فونت به شرح زیر است:

کار این ابزار این طوریه که شما عکس رو با فتوشاپ باز میکنید، اون متنی که میخواید فونتش رو پیدا کنید با ابزار Select انتخاب میکنید، بعد ابزار Match Font رو باز میکنید، این ابزار از بین فونت هایی که روی سیستم نصب دارید میاد جستجو میکنه و هر فونتی که شبیه باشه رو لیست میکنه و بهتون نشون میده.

حال که با چگونگی کارکرد ابزار Match Font آشنا شدید، در ادامه میریم تا فونت استفاده شده روی یک عکس رو شناسایی کنیم.

آموزش:

  • تصویر مورد نظر را در Photoshop باز کنید(در نظر داشته باشید که نسخه فتوشاپ باید CC 2015 به بالا باشد)، سپس با کمک ابزار Select نوشته ای که قصد پیدا کردن فونتش را دارید انتخاب کنید.
select-match-Font

انتخاب فونت مورد نظر در تصویر

من در تصویر بالا میخوام فونت www.beporsam.ir را پیدا کنم، به همین منظور با ابزار Select انتخابش کردم.

  • سپس از منوی Type گزینه Match font را انتخاب کنید.
  • پنجره ای باز میشه و به به دنبال فونت هایی که شبیه هست میگرده(فونت هایی که روی سیستم نصب دارید)، سپس فونت ها رو لیست میکنه که میتونید انتخاب کنید.
find-match-font

فونت های پیدا شده

همانطور که در تصویر بالا می بینید، ۱۰ فونت شبیه به متنی که انتخاب کردم پیدا کرده که با کلیک روی هر کدوم، فونت انتخاب میشه.

مطلب پیشنهادی:  امنیت در خرید و فروش اکانت بازی کلش

در پنجره Match Font گزینه ای به اسم show fonts avaible to sync from typekit وجود داره، که اگه این گزینه رو تیک بزنید محدوده جستجو گسترده میشه و به صورت آنلاین هم جستجو میکنه(که البته فعال کردن این گزینه مستلزم ساخت حساب کاربری در Adobe.com می باشد، که چون ایران تحریم هست دردسرهای خودش رو داره).

اگر خواستید به صورت آنلاین هم فونت جستجو کنید، در گوگل عبارت “Match font online” را جستجو کنید، وب سایت هایی هستند که تصویر رو آپلود میکنید، سپس مانند فتوشاپ بخش مورد نظر رو انتخاب میکنید و میزنید که جستجو کنه(البته فقط برای فونت های انگلیسی کاربرد داره)

این آموزش نیز به پایان رسید، همراه ما باشید با دیگر آموزش ها …

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.