عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش انتقال ویندوز به SSD (بدون نصب مجدد ویندوز)

سلام

SSD یک انفجار بزرگ در صنعت حافظه ها بود به قدری که در طول مدتی که این حافظه منتشر شده است، توانسته بسیاری از کاربران را جذب خود کند، اگر شما به تازگی SSD خریداری کرده اید و روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کرده اید، باید ویندوز را مجدد روی SSD نصب کنید که خب دردسر ها و مشکلات خاص خودش را دارد، در این مقاله ی آموزشی قصد داریم راهکارهایی را معرفی کنیم که بدون اینکه نیاز داشته باشید ویندوز را مجدد روی SSD نصب کنید، ویندوز فعلی خود را که روی یکی از درایورهای هارددیسک یا همون HDD می باشد به سادگی روی SSD نصب کنید، در ادامه همراه بپرسم باشید.

انتقال ویندوز به SSD

انتقال ویندوز به SSD

انتقال سیستم عامل به یک SSD جدید، می تواند زمان بوت شدن و عملکرد کلی سیستم را ارتقاء ببخشد، در این مقاله، ما به شما نحوه انتقال یک سیستم از قبل نصب شده به یک SSD جدید، بدون انجام نصب را نشان میدهیم.

برای رفع مشکلات مختلف کامپیوتر، ما نرم افزار Restoro PC Repair Tool را توصیه می کنیم:

این نرم افزار خطاهای رایج کامپیوتر را برطرف می کند، از شما در برابر از دست دادن فایل­ها، بد افزارها و خرابی سخت افزار محافظت می کند و همچنین کامپیوتر شما را برای حداکثر کارایی بهینه میکند.

رفع مشکلات کامپیوتر و حذف ویروس ها در ۳ مرحله ساده:

  1. دانلود Restoro PC Repair Tool .
  2. انتخاب گزینه شروع اسکن (Start Scan ) برای پیدا کردن مشکلات ویندوزی که می تواند باعث مشکلات رایانه هم شود.
  3. کلیک بروی گزینه تعمیر همه (Repair All) برای رفع مشکلاتی که بر امنیت و عملکرد رایانه شما تأثیر می گذارد (Restoro در این ماه توسط ۷۱۹۶۹۴ کاربر دانلود شده است).

ویندوز ۱۰ در مقایسه با نسخه های قبلی ویندوز، زمان بوت شدن را بهبود بخشیده است؛ اما انتقال آن از یک دیسک معمولی (regular HDD) به یک SSD جدید زمان بوت شدن و عملکرد کلی سیستم را بسیار بیشتر از قبل بهبود می‌بخشد.

بسیاری از کاربران به این فکر میکنند که آیا می‌توانند سیستم عامل(OS) را بدون از دست دادن هیچ داده‌‌ و اطلاعاتی به یک SSD منتقل کنند. چند راه برای انتقال اطلاعات  شما از هارد دیسک فعلی به SSD جدید وجود دارد، و ما در این مقاله درباره همه‌ی آنها صحبت خواهیم کرد.

احتمالا ساده‌ترین راه‌ حل برای انتقال، انجام یک نصب صحیح بروی درایو SSD است، اما در این حالت شما همه اطلاعات خودتون رو از دست خواهید داد و باید همه برنامه‌های خود را یکبار دیگر نصب کنید و ممکن است حتی بیشتر از جابجایی یک سیستم عامل از قبل نصب شده زمان ببرد. باز هم اگر شما دوست ندارید آزمایش کنید، ممکن است این مسیر را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  مبحث Tag و Sender در مولتی پنل آنلاین B4A

نصب یک نسخه جدید از ویندوز ۱۰ بر روی یک درایو SSD، با به نصب آن بروی یک هارد، تفاوتی ندارد. شما باید پارتیشن سیستم فعلی خودتون رو فرمت کنید، بعد از اون فقط لازمه تا نسخه جدید از ویندوز ۱۰ را روی SSD نصب کنید۴

چگونه ویندوز را به SSD انتقال بدم؟

اما راهی برای انتقال سیستم از قبل نصب شده به SSD بدون انجام نصب وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارتیشن سیستم خود را روی SSD شبیه سازی کنید.

به طور خلاصه، باید از درایو خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، فضای دیسک خود را کاهش دهید، پارتیشن (Partition ) سیستم خود را روی SSD کپی کنید، و پارتیشن (Partition)  سیستم را روی HDD خود فرمت کنید.

آیا این همه ساده است؟ خیر، برای جابجایی صحیح سیستم عامل چند کار دیگر نیز باید انجام دهید.

در ادامه­ ی این مقاله، ما قصد داریم تمام دستورالعمل های لازم برای انتقال صحیح سیستم نصب شده به درایو SSD را به شما نشان بدهیم.

قبل از هر چیز، باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا اگر مشکلی پیش بیاید، ممکن است آن اطلاعات را برای همیشه از دست بدهید و این پشتیبان گیری این برای این فرآیند لازم است. هنگامی که از درایو خود نسخه پشتیبان تهیه کردید، زمان آن رسیده است که از فضای اضافی دیسک خلاص شوید، زیرا SSD ها فضای بسیار کمتری نسبت به هارد دیسک های معمولی دارند، و  ما می خواهیم پارتیشن سیستم شما روی درایو SSD قرار گیرد.

بنابراین، فایل‌های شخصی، موسیقی، عکس‌ها، ویدیوها و به‌ویژه تمام فایل‌های غیر سیستمی خود را حذف کنید تا پارتیشن خود را تا حد امکان کوچک کنید. اشکالی ندارد که چیزهای شخصی خود را حذف کنید، زیرا می‌توانید پس از اتمام فرآیند، آن‌ها را از طریق پشتیبان‌گیری برگردانید.

همچنین توصیه می شود قبل از انتقال هارد دیسک سیستم خود بر روی SSD، یکپارچه سازی را انجام دهید.

و حالا، زمان آن رسیده است که ویندوز خود را به SSD منتقل کنید! برای انجام این کار، یکی از این مراحل را دنبال کنید.

چگونه سیستم عامل خود را از HDD به SSD منتقل کنم؟

۱- از یک ابزار اختصاصی برای انتقال فایل های خود استفاده کنید

Laplink PCMover یک نرم افزار دسکتاپ کوچک است که می تواند به شما کمک کند تا به راحتی تمامی فایل ها، تنظیمات و پروفایل های کاربری خود را به SSD منتقل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم افزار را دانلود کرده و مراحل ساده­ای را دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ترجمه قالب و افزونه وردپرس - با نرم افزار poedit

با Laplink PCMover، کل فرآیند بدون دردسر، بسیار کاربرپسند و شهودی است. برنامه ها بلافاصله نصب شده و آماده استفاده هستند.

نکته تخصصی: رفع برخی از مشکلات رایانه شخصی سخت است، به خصوص وقتی صحبت از مخازن خراب یا از دست رفتن فایل های ویندوز باشد. اگر در رفع خطا مشکل دارید، ممکن است سیستم شما تا حدی خراب باشد. توصیه می‌کنیم Restoro را نصب کنید، ابزاری که دستگاه شما را اسکن می‌کند و تشخیص می‌دهد که چه ایرادی دارد.

بسیار مهم: شما به تصاویر سیستم عامل، DVDها، لینک های دانلود، کلیدهای سیستم عامل یا موارد مشابه نیاز ندارید. شما فقط باید انتقال را پیکربندی کنید و ابزار بقیه کارها را برای شما انجام خواهد داد!

چگونه از Laplink PCMover برای انتقال سیستم عامل خود استفاده کنم؟

ابتدا برای دانلود Laplink کلیک کنید.

  • ابتدا Laplink PCMover را بر روی کامپیوتر و SSD خود دانلود و نصب کنید. (مطمئن شوید که SSD در تمام مراحل فرآیند به رایانه شما متصل است).
  • سپس، این ابزار را هم روی رایانه و هم روی SSD باز کنید.
  • انتخاب کنید از کدام روش شبکه برای اتصال سیستم های خود برای انتقال استفاده می­کنید. Laplink استفاده از WiFi را توصیه می کند.
  • سپس اعلان های روی صفحه را دنبال کنید تا به ابزار اجازه دهید SSD (که به عنوان رایانه جدید دیده می شود) را پیدا کند.
نرم افزار pcmover

نرم افزار pcmover

  • پس از اتصال این دو، Laplink PCMover را روی SSD باز کنید.
  • روی Analyze PC کلیک کنید، سپس دستورات را دنبال کنید تا آنچه می خواهید منتقل شود؛ اجازه دهید انتقال کامل شود.
نرم افزار pcmover

نرم افزار pcmover

بسته به حجم اطلاعات ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد، تا اتمام مراحل کار سیستم را خاموش نکنید.

۲- از ابزار پشتیبان برای انتقال استفاده کنید

ابتدا برای دانلود AOMEI Backupper کلیک کنید.

  • اول از همه، باید AOMEI Backupper را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید.
  • سپس باید هارد دیسک خود را به کامپیوتر متصل کنید.
  • اکنون به Clone و سپس System Clone بروید تا فرآیند اجرا شود.
نرم افزار AOMEI Backupper

نرم افزار AOMEI Backupper

  • اکنون دستگاه شما باید یک پنجره جدید نمایش دهد که از شما می پرسد: که می خواهید فایل های سیستم عامل را به کجا منتقل کنید. در اینجا SSD خود را انتخاب کرده و انتخاب خود را تایید کنید.
نرم افزار AOMEI Backupper

نرم افزار AOMEI Backupper

  • اکنون next را بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا فرآیند تکمیل شود. به همین سادگی.
مطلب پیشنهادی:  نرم افزار اسپمر بلاگفا

ویندوز شما اکنون با موفقیت به درایو SSD منتقل شده است و از این پس عملکرد بسیار سریع‌تری خواهد داشت.

چگونه فایل های شخصی و پوشه های کاربری خود را بازیابی کنیم

از آنجایی که احتمالاً فضای کافی روی SSD خود ندارید، باید فایل‌های شما را به درایو HDD فرمت‌شده قدیمی بازیابی کنیم.

ابتدا به درایو قدیمی خود (که اکنون کاملا خالی است) بروید و یک پوشه جدید برای ذخیره تمام پوشه های کاربردی و فایل های شخصی خود ایجاد کنید. نام آن را هر چه می خواهید بگذارید (ما از WinReport استفاده کردیم).

حالا بروید به

C:Users => your username

شما باید تمام پوشه های کاربری خود را در آنجا ببینید. روی هر کدام راست کلیک کنید، به Properties بروید و سپس به تب Location بروید.

عکس

روی دکمه Move کلیک کنید و پوشه جدید ایجاد شده خود را به عنوان هدف انتخاب کنید و همه پوشه‌های کاربری شما، مانند دسک‌تاپ، دانلودها، اسناد، تصاویر، موسیقی و غیره باید روی درایو HDD قدیمی شما قرار گیرند و در نهایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل های شخصی خود را بازیابی کنید.

برای بازیابی فایل های شخصی خود به درایو HDD قدیمی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پشتیبان خود را باز کنید (هر چیزی که به عنوان مقصد پشتیبان خود انتخاب کرده اید، ابر، حافظه خارجی، پارتیشن دیگر و غیره)
  • و اکنون همه فایل‌های کاربری (اسناد، موسیقی، تصاویر و فایل‌های دیگر) را به My Documents ، My Music و سایر پوشه‌های جدید خود بکشید.

با انجام این کار، تمام فایل های شخصی شما در دسترس خواهد بود، علاوه بر این که آنها در پارتیشن سیستم نیستند. اما ممکن است لازم باشد تنظیمات برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را تغییر دهید زیرا احتمالاً فایل‌ها را در My Documents قدیمی ذخیره می‌کنند.

تمامی نکات لازم همین بود، ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه انتقال سیستم ویندوز ۱۰ از پارتیشن HDD قدیمی خود به SSD و نحوه کار کردن همه چیز به شما ارائه کردیم.

اگر دستورالعمل‌های ما را دنبال کردید و سیستم خود را با موفقیت به SSD منتقل کردید، لطفاً نظرات خود را در بخش نظرات زیر به ما بگویید؛ ما مطمئناً آنها را خواهیم خواند.

چنانچه در انتقال ویندوز به SSD خود دچار مشکل شدید و نتوانستید با آموزش بالا آن را رفع کنید، در بخش پرسش و پاسخ سایت، میتوانید سوال خود را بپرسید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.