آموزش ویندوز ۱۰ – قسمت سیزدهم(Cloud)
سلام
با یک جلسه ی آموزشی دیگه از ویندوز ۱۰ در خدمتتون هستیم، در جلسه قبل با Quick Action یا همون دسترسی سریع آشنا شدیم و دیدیم که چقدر پر کاربرد هست، در این بخش می پردازیم به Cloud یا فضای ابری در ویندوز ۱۰ ، در ادامه همراه بپرسم باشید.
آموزش:
در ویندوز ۱۰ به صورت پیشفرض این امکان برای ما فراهم شده که با ایجاد یک حساب Outlook که متعلق به مایکروسافت هست بتوانیم هر فایلی را اعم از اسناد، مخاطبین، تصاویر و … را در فضای ابری ذخیره کنیم تا هر زمان در دسترس باشد، برای ورود به حساب Outlook مراحل زیر را دنبال کنید:
- از منوی Start گزینه Settings را انتخاب و سپس Accounts را کلیک کنید.
- پس از ورود به بخش Accounts با انتخاب گزینه Sign in with Microsoft acoount instead میتوانید وارد حساب کاربری خود در سایت مایکروسافت شود و اگر حساب کاربری ندارید، میتوانید از همین بخش نیز ثبت نام کنید.
وارد حساب کاربری خود در مایکروسافت شوید تا در مرحله ی بعدی بتونیم فایل های خود را در حساب ابری ذخیره کنید.
استفاده از OneDrive
اگر حساب گوگل(جیمیل) داشته باشید قطعا بخشی به عنوان گوگل درایو را دیده اید که شرکت گوگل به هر حساب جیمیل یک فضای ابری رایگان برای ذخیره فایل های خود میدهد، حال OneDrive هم عملکردی مشابه GoogleDrive دارد که به هر کاربری که حساب مایکروسافت داشته باشد، یک فضای ابری رایگان در اختیارش قرار میدهد.
- برای دسترسی به OneDrive، در بخش جستجو مطابق تصویر زیر عبارت onedrive را جستجو و پس از پیدا کردن گزینه Open را بزنید.
پنجره ی OneDrive باز میشود که میتوانید از داخل هارد دیسک خود هر فایلی را در این فضای ابری ذخیره کنید.
OneDrive از آیکون های مختلف برای نشان دادن وضعیت اسناد در حال انتقال استفاده میکند:
علامت سبز به معنای همگام سازی سند یا پوشه با نسخه ی آنلاین است.
دو فلش آبی به معنای انجام عملیات به هنگام سازی است.
علامت قرمز به معنای مشکل در عملیات به هنگام سازی است.
این قسمت از آموزش نیز به پایان رسید، همراه ما باشید با دیگر آموزش ها ….
موفق باشید.
ارسال نظر
شما باید وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید