عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش ویندوز ۱۰ – قسمت دهم(Cortana)

در قسمت دهم از آموزش ویندوز ۱۰ میخواهیم بپردازیم به آموزش Cortana(کرتاننا) که یک دستیار شخصی صوتی می باشد، توسط Cortana قادر هستیم تا بتوانیم عملیات مورد نیاز خود را با صحبت کردن انجام دهیم، عملیاتی مانند باز کردن یک نرم افزار، جستجو در بین فایل ها و …، البته این ابزار بیشتر مناسب کاربران انگلیسی زبان است و برای ما کاربران فارسی زبان مناسب نیست، ولی از آنجایی که قصد داریم سری آموزش کاملی از ویندوز ۱۰ در اختیارتان قرار بدیم، این مبحث را هم بهش می پردازیم؛ در ادامه همراه بپرسم باشید.

Cortana چیست؟

Cortana یک دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت است که در ویندوز ۱۰ وجود دارد، توسط Cortana میتوانید عملیاتی مانند جستجو در سیستم، اطلاع از وضعیت آب و هوایی، باز کردن نرم افزار ها و … کارهایی از این قبیل را انجام دهیم.

Cortana را میتوانیم به عنوان جستجوی صوتی ویندوز بشناسیم

آموزش استفاده از Cortana

به صورت پیشفرض، Cortana غیر فعال است برای فعالسازی این ابزار، در قسمت جستجوی ویندوز(که در نوار وظیفه یا Taskbar قرار دارد)، عبارت Cortana را جستجو و مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

جستجوی Cortana

جستجوی Cortana

  • سپس در پنجره باز شده، از بین زبان هایی که توسط Cortana پشتیبانی میشود، یکی را که به آن مسلط هستید، را انتخاب کنید.
انتخاب زبان Cortana

انتخاب زبان Cortana

  • پس از انتخاب زبان، آیکون Cortana در نوار وظیفه نمایش داده میشود.
  • پس از باز کردن Cortana ، اگه اولین بار باشد که استفاده میکنید، به شما هشدار میدهد که صداهای شما برای بهبود یافتن عملیات به مایکروسافت فرستاده میشود، که با انتخاب Sure تایید و با انتخاب Maybe Later این تصمیم را به بعد واگذاری میکنید.
ابزار Cortana

ابزار Cortana

Coratan از سه بخش تشکیل شده، که در سمت چپ صفحه تنظیمات و دسترسی های مربوط به این ابزار قرار دارد، در پایین وقتی صحبت میکنید نوشته میشود و بر اساس همین جستجوها، لیست درخواست های شما در بخش اصلی نمایش داده میشود.

این آموزش را تا همینجا بسنده میکنیم، چون همانطور که در اول آموزش بهش اشاره کردم، ابزار Cortana مخصوص افرادی هست که به زبان انگلیسی تسلط دارند و به دلیل تحریم ها و اینکه اکثر افراد به این زبان مسلط نیستند، از توضیحات بیشتر اعتنا میکنم، هدف فقط آشنایی شما با این ابزار بود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش هارد ریست HUAWEI Honor 10 Lite

اگر در استفاده از این ابزار مشکلی داشتید، از طریق بخش پرسش و پاسخ سایت، مشکل خود را با مطرح کنید.

همراه ما باشید با دیگر آموزش ها …

موفق باشید.

 

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.