عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه یازدهم( نگاه اجمالی به سورس – اکتیویتی type_lap_all)

سلام

در یازدهمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با اکتویتی type_lap_all صحبت کنیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عناوین زیر صحبت کنیم:

  • بررسی اکتیویتی type_lap_all

وظیفه این اکتیویتی نمایش مشخصات و تصاویر همه لپ تاپ ها است.

در این اکتیویتی هم از دیتابیس آفلاین استفاده شده است. ابتدا ویوهای مورد نیازمان را در برنامه تعریف میکنیم. و سپس کتابخانه های مورد نیاز را هم تعریف مینماییم.

در سایت initoalizer ابتدا ویوها و کتابخانه مورد نیاز را راه اندازی کردیم و سپس به هر ویویی که نیاز است یک نام رویدات یا همان event name دادیم.

در بخش views، ابزارهایی را که تعریف و راه اندازی کردیم را بهشان مقدار میدهیم و همچنین آن ها را به اکتی.یتی AddView میکنیم. در این اکتیویتی ما یک هدر و عنوان ساختیم و به آن ها رنگ و لاآب دادیم.

نکته مهمی که در این اکتیویتی وجود دارد، متغیر i_type است که به صورت سراسری در اکتیویتی type_laptop تعریف کردیم. وظیفه این متغیر که از نوع عددصحیح تعریف شده است، این است که به برنامه بگوید که کابر چه نوع لپ تاپی را  در اکتیویتی type_laptop انتخاب کرده است تا با استفاده از آن، مقاویر مربوط به همان لپ تاپ را بارگذاری نماید. مثلا اگر کاربر، نوع لپ تاپ صنعتی را انتخاب کرده، عنوان اکتیویتی فعلی و محتواش، مربوط به لپ تاپ صنعتی باشد.

در این اکتیویتی، همه ویوها همان ابتدای بازشدن اکتیویتی به برنامه اضافه میشوند، اما با استفاده از دستور visible آن ها را مخفی و یا ظاهر میکنیم. مقادیر با استفاده از دیتابیس آفلاین به ویوها اضافه میشوند. دقت کنید که دیتابیس را در حافظه موقت گوشی کپی کردیم تا امنیت برنامه بیشتر شود و کاربر به دیتابیس دسترسی نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش HTML - قسمت بیستم(جاوا اسکریپت)

نکات مهمه این اکتیویتی را شرح دادیم، مابقیه رویدادها و ساب ها مشخص هستند که چه کاری انجام میدهند.

این نکات اکتیویتی type_lap_all بود.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.