عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه دوازدهم ( نگاه اجمالی به سورس – اکتیویتی upgrade_lap)

سلام

در دوازدهمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با اکتویتی upgrade_lab صحبت کنیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عنوان زیر صحبت کنیم:

  • بررسی اکتیویتی upgrade_lap

وظیفه این بخش، نمایش مبحث ارتقا لپ تاپ است.

خب ابتدای کار ویوها و متغیرها و کتابخانه هایی را که نیاز داریم، تعریف میکنیم. در ساب initoalizer کتابخانه ها و ویوهایی که به آن ها نیاز داریم و آن ها را تعریف کردیم، راه اندازی میکنیم و به ویویی که میخواهیم از رویداد آن استفاده کنیم، ایونت نیم یا نام رویداد میدهیم.

در بخش view به ویوهایی که تعریف کردیم، مقدار میدهیم و آن ها را در اکتیویتی مدیریت میکنیم. با استفاده از کتابخانه ColorDrawable میتوانیم خاصیت های غیر اصلی ویوها را با استفاده از کدنویسی تغییر دهیم. خاصیت هایی مثل حاشیه گذاشتن برای شی یا تغییر رنگ حاشیه و… در این ساب کوئری سلکت را میزنیم تا بتوانیم مقادیر دلخواه را از دیتابیس آفلاینمان، انتخاب کنیم. سپس با استفاده از کتابخانه PersianAutoSizeLabel متنمان را از دیتابیس میگیریم و به صورتی که متن قابلیت اسکرول کردن داشته باشد، آن را نشان میدهیم. حتی در این کتابخانه میتوانید خاصیت های لیبل را هم ببینید و از آن استفاده کنید.

و در ساب db هم دیتابیس را در حافظه موقت گوشی کپی کردیم تا کاربر از طریق برنامه، بتواند دیتابیس را بخواند.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

مطلب پیشنهادی:  تگ های HTML - تگ P

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.