عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش کتاب پیشرفته – جلسه ی پانزدهم ( آخر ) (اکتیویتی type_laptop)

در پانزدهمین و آخرین قسمت قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با اکتویتی type_laptop صحبت کنیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عنوان زیر صحبت کنیم:

  • بررسی اکتیویتی type_laptop

وظیفه این بخش در این اپلیکیشن، نمایش انواع و دسته بندی لپ تاپ ها است.

در این بخش هم طبق بخش های گذشته، متغیر و ویوها و همچنین کتابخانه های مورد نظر را تعریف میکنیم.

در ساب initoalizer ابتدا کتابخانه ها و ویوهای مورد نظر را راه اندازی میکنیم و درصورت نیاز به هرکدام، ایونت نیمی را اختصاص میدهیم. دقت کنید که ما در همین ساب مقدار

sc_item.Initialize(0)

را برابر ۰ قرار دادیم. چرا که اسکرول ویو، نیازی به ایونت نیم ندارد. بلکه به ارتفاع نیاز دارد که ما ارتفاع آن را هنگام راه اندازی صفر در نظر گرفتیم و در ادامه با استفاده از آیتم های ورودی، اندازه اسکرول ویو به صورت خودکار تعیین میشود.

در ساب views ویوهایی را که تعریف کردیم بر اساس نیازمان آن ها را به صفحه اضافه کردیم و برای آن ها جا و مکان تعریف نمودیم. همچنین آن ها را مقداردهی کردیم. ما خط به خط کدنویسی را توضیح نمیدهیم، چون برخی از آن ها تکراری هستند و به دستورات مهم تر میپردازیم.

در این ساب با استفاده از کتابخانه StringUtils، آمدیم و ارتفاع متن را با ارتفاع لیبل فیت کردیم تا اگر برنامه در گوشی هایی با ابعاد گوناگون نصب میشوند، ظاهر لیبل بهم نریزد و مطلب درون لیبل به درستی نمایش داده شود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش طراحی قالب وردپرس - قسمت سوم(header.php)

در این بخش هم از دیتابیس آفلاین استفاده کردیم. مثلا در این کوئری، دیتا را از جدول مربوطه انتخاب کردیم.

cur_select=sql.ExecQuery(“SELECT * FROM tbl_type_lap”)

دقت کنید که در حلقه ای که در این اکتیویتی زدیم، در آخر حلقه از این خط استفاده کردیم:

pnl_items.Tag = i

این خط میاید و تگ مربوط به هرکدام از رکوردهای داخل دیتابیس را میگیرد. حال این خط زمانی به درد میخورد که مثلا از مولتی پنل در برنامه تان استفاده کرده اید، با استفاده از تگ، میتوانید برروی آیتم های خود در مولتی پنل، اشراف داشته باشید و آن ها را مدیریت کنید.

همچنین به یادداشته باشید که دستور DirInternal زمانی که دیتابیس برنامه تان توسط کاربر دستخوش تغییر نمیشود، گزینه خوبی برای نمایش دیتابیس است، چرا که با استفاده از این دستور، دیتابیس داخل حافظه کپی نمیشود و به محض این که برنامه بسته شود، دیتابیس هم بسته میشود و دیگر آثاری از آن نیست و این کار برای دیتابیس امن تر است.

این نکته هم لازم دونستیم که بگیم و اون هم اینه که اگر در برنامه تان از اسکرول ویو استفاده میکنید، همیشه ارتفاع اسکرول ویوتون رو براساس ارتفاع آیتم های داخلش بگذارید تا برنامه تان بهم نریزد. این خط میخواهد همین را بگوید:

sc_item.Panel.Height = top

متغیر top در هربار اجرا شدن حلقه، مقدارش افزایش میابد و این مقدار مساوی با ارتفاع اسکرول ویو قرار میگیرد و باعث میشود اسکرول ویو به اندازه آیتم ها مرتفع شود.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

 

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.