عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ بدون برنامه

سلام

اگر دارای گوشی یا تبلت سامسونگ هستید؛ میتوانید بدون نیاز به نصب برنامه ی جانبی از صفحه گوشی خود فیلم بگیرید و به اشتراک بزارید، این برنامه که مخصوص سامسونگ می باشد Samsung Screen Recorder نامیده میشود، در ادامه همراه بپرسم باشید تا چگونگی کار با Samsung Screen Recorder را یاد بگیریم.

فیلم گرفتن از صفحه در گوشی سامسونگ

فیلم گرفتن از صفحه در گوشی سامسونگ

چندی پیش، کاربران اندروید برای انجام کارهای ساده مانند ضبط صفحه نمایش خود هنگام بازی یا چت ویدیویی، به دانلود برنامه های شخص ثالث متکی بودند. اما از زمانی که اندروید ۱۱ در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، گوشی های اندرویدی شروع به ارائه این ویژگی به صورت از پیش نصب شده کردند.

اگر صاحب یک گوشی یا تبلت سامسونگ هستید، در این راهنما به شما نحوه دسترسی و استفاده از ابزار ضبط صفحه داخلی (screen recorder) دستگاه گلکسی تان و همچنین ویژگی های مختلف موجود در آن را نشان می دهیم. بیایید شروع کنیم.

نحوه دسترسی به Screen Recorder سامسونگ

  • برای دسترسی به پنل اعلان، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید. اکنون یکبار دیگر انگشت خود را به پایین بکشید تا پنل تنظیمات سریع باز شود و دکمه Screen recorder را پیدا کنید.
  • اگر آیکون Screen recorder قابل مشاهده نیست، می توانید آن را به صورت دستی به آیکون-های موجود اضافه کنید. برای انجام این کار، روی علامت + کلیک کنید. اکنون فهرستی از آیکون¬های اضافی را خواهید دید. Screen recorder را پیدا کنید، آن را بکشید و روی پنل تنظیمات سریع رها کنید، سپس روی گزینه Done(انجام) ضربه بزنید.

اگر شما فردی هستید که به طور مرتب از screen recorder استفاده می کنید، بهتر است آن را در شش آیکون اول پنل تنظیمات سریع نگه دارید تا بتوانید به سرعت از جعبه اعلان به آن دسترسی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  مخفی کردن و نمایش تگ div با JavaScript

نحوه شروع ضبط صفحه نمایش در دستگاه های Samsung Galaxy

  • از پنل تنظیمات سریع، روی آیکون ضبط صفحه (screen recorder) ضربه بزنید.
  • وقتی از شما خواسته شد، تنظیمات صدای (Sound settings) مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • اگر در حال ضبط یک آموزش هستید، ممکن است تغییر گزینه Show taps and touch برایتان مفید باشد.
  • روی گزینه ی Start recording ضربه بزنید و منتظر بمانید تا شمارش معکوس به پایان برسد، یا برای شروع شدن فوری ضبط بروی گزینه¬ی Skip counting ضربه بزنید.

ویژگی ها و ابزارهای Screen Recorder سامسونگ

بر خلاف سایر راه های screen record در اندروید، تم One UI سامسونگ ویژگی های مفیدی را ارائه می دهد که می توانید هنگام ضبط صفحه از آنها استفاده کنید. از جهات زیادی، این یک گزینه قانع کننده برای حرفه ای ها و همچنین گیمرها است.

به حداقل رساندن نوار ابزار: نوار ابزار ضبط صفحه را پنهان کنید تا محتویات روی صفحه خود را به درستی مشاهده کنید. توجه داشته باشید که نوار ابزار در ضبط های ذخیره شده­ی صفحه نمایش قابل مشاهده نیست.

بنویسید یا بکشید: در حین ضبط، روی صفحه بنویسید یا بکشید. می توانید از بین حداکثر هشت رنگ انتخاب کنید، اندازه ضخامت قلم مو را تغییر دهید، و حرکات قلم مو را لغو/دوباره انجام دهید.

همپوشانی ویدیوی سلفی: در هنگام ضبط صفحه نمایش هر زمان که بخواهید، میتوانید یک ویدیوی سلفی را شروع و یا متوقف کنید. این ویژگی برای گیمرهایی که می خواهند واکنش های خود را هنگام بازی ثبت کنند مفید است. اگر هدف شما این است، ممکن است بخواهید تنظیمات صدا را روی صداهای رسانه و میکروفون تنظیم کنید. می توانید اندازه ویدیوی سلفی را در تنظیمات ضبط کننده صفحه تغییر دهید تا قسمت بیشتری از صفحه نمایش را پوشش دهد.

مطلب پیشنهادی:  پخش فایل های ویدئویی در حافظه بیسیک فور اندروید

مکث/ادامه: می­توانید ضبط صفحه خود را موقتاً متوقف کرده و هر زمان خواستید دوباره آن را از سر بگیرید. این برای زمانی مفید است که مثلاً می‌خواهید تصویری را باز کنید، اما نمی‌خواهید بیننده هنگام جستجوی آن تصویر در گالری، تصاویر دیگر شما را ببیند.

توقف: ضبط صفحه را متوقف کرده و آن را در گالری خود ذخیره کنید تا بعداً مشاهده و به اشتراک بگذارید.

هنگامی که ضبط صفحه خود را تمام کردید، یک اعلان در مورد آن دریافت خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا فوراً آخرین ضبط صفحه ذخیره شده خود را مشاهده کنید. برای دیدن همه ضبط‌های صفحه ذخیره شده خود، می‌توانید از یک برنامه مدیریت فایل مانندSamsung My Files یا the excellent Files by Google استفاده کنید. سپس به سادگی به حافظه داخلی > DCIM > ضبط های صفحه بروید.

چگونه تنظیمات ضبط کننده صفحه نمایش سامسونگ خود را شخصی سازی کنیم

بسته به نیازهای منحصر به فرد خود می توانید ضبط های صفحه خود را به روش های مختلفی شخصی سازی کنید. بیایید ببینیم آن روش­ها چه هستند و چگونه هر کدام از تنظیمات را تغییر دهیم.

  • تنظیمات دستگاه خود را باز کنید و به ویژگی های پیشرفته > عکس های صفحه و ضبط کننده صفحه بروید(Advanced features > Screenshots and screen recorder).
  • در بخش «ضبط‌کننده صفحه»، می‌توانید صدا، کیفیت ویدیو و اندازه ویدیوی سلفی ضبط‌شده روی صفحه خود را شخصی سازی کنید.
  • در بخش صدا، می توانید انتخاب کنید:
  1. گزینه ی No sound برای یک ضبط آرام .
  2. گزینه ی Media sounds برای گنجاندن صداهایی که می‌شنوید در برنامه‌ای که ضبط می‌کنید.
  3. گزینه ی Media sounds and mic برای افزودن صدای خود در هنگام ضبط
  • در Video quality، می توانید از بین کیفیت های ۱۰۸۰p، ۷۲۰p، یا ۴۸۰p انتخاب کنید. هرچه رزولوشن بالاتر باشد، ضبط واضح‌تر میشود و همچنین مصرف فضای ذخیره‌سازی بیشتر خواهد بود و بالعکس.
  • در قسمت Selfie video size ، می توانید اندازه ویدیوی سلفی خود را از کوچک به بزرگ تغییر دهید.
  • همچنین می‌توانید برای راحت تر شدن مشاهده، Show taps and touches را تغییر دهید. و سپس شخصی که ضبط را تماشا می‌کند می‌تواند ببیند که در کجای صفحه ضربه می‌زدید و می کشیدید.

صفحه نمایش دستگاه گلکسی سامسونگ خود را ضبط کنید

هنگام ضبط صفحه نمایش دستگاه گلکسی، تم One UI سامسونگ چندین ویژگی جالب را اضافه می کند. علاوه بر کنترل تنظیمات صدا و کیفیت فیلم، می‌توانید روی صفحه با رنگ‌ها و اندازه‌های قلم‌های مختلف بنویسید یا بکشید، ضربه‌ها و لمس‌ها را نشان دهید و در صورتی که می‌خواهید چهره خود را در حین بازی نشان دهید، یک پوشش ویدیویی سلفی شروع کنید.

چنانچه مشکلی در استفاده از Samsung Screen Recorder داشتید میتوانید در بخش پرسش و پاسخ سایت، سوال خود را مطرح کنید و یا با کارشناسان ما آنلاین در ارتباط باشید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.