عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

نحوه حذف خودکار پیام های OTP یا یکبار مصرف در اندروید

سلام

امروزه اکثر وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که استفاده میکنیم، دارای ورود دو مرحله ای هستند که برای ورود و یا استفاده از خدمات آنها یک پیام حاوی کد برای ما ارسال میشود به این پیام ها OTP میگوییم، که تعداد این پیام ها ممکن است زیاد باشد و حافظه گوشی را اشغال کند، در این مقاله ی آموزشی یاد میگیریم که این پیام ها را چگونه میتوانیم خودکار حذف کنیم؛ در ادامه همراه بپرسم باشید.

حذف پیام های یکبار مصرف اندروید

حذف پیام های یکبار مصرف اندروید

گذرواژه های یکبار مصرف (OTP) برای ایمن نگه داشتن خدمات آنلاین شما مهم هستند، اما می توانند صندوق ورودی پیام های شما را مسدود کنند. در اینجا نحوه حذف آنها آورده شده است. از ورود به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا تأیید اعتبار و انتقال پول، همه جا از رمزهای عبور یکبار مصرف استفاده می‌کنیم. OTP ها هنگام ورود آنلاین به حساب ها امنیت را افزایش می دهند تا از اطلاعات شما در برابر افشا شدن محافظت کنند.

OTP ها واقعا مفید هستند اما پس از استفاده منسوخ می شوند (از نام آنها نیز مشخص است) و صندوق ورودی شما را بهم می ریزند و آن ها اشغال میکنند. خوشبختانه، Google Messages دارای یک ویژگی است که به شما کمک می کند صندوق ورودی خود را از پیام های غیر ضروری خالی کنید. بیایید ببینیم این ویژگی چگونه کار می کند و چگونه می توان رمزهای عبور یک بار مصرف را به طور خودکار حذف کرد.

OTP ها چقدر ایمن هستند؟

از همان ابتدا، OTP ها بسیار ایمن تر از رمزهای عبور استاتیک (ثابت) ساخته شده توسط کاربر بودند. به این دلیل که یک رمز عبور ثابت می‌تواند چندین بار و بدون نیاز به تلفن همراه شما استفاده شود، اما یک OTP از شما می‌خواهد که تلفن خود را همراه داشته باشید تا پیامک را دریافت کنید و پس از استفاده از آن منقضی می‌شود و احتمال سرقت اطلاعات را به حداقل می‌رساند.

امنیت رمز عبور

امنیت رمز عبور

با این حال، پیامک‌های OTP کاملاً هم ایمن نیستند زیرا برای استفاده تنها به شماره تلفن شما متکی هستند. این بدان معناست که اگر کسی به جزئیات سیم کارت شما دسترسی پیدا کند، می تواند OTP های جدیدی را در دستگاه خود دریافت کند و با تظاهر به شما بودن به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. یک مثال شناخته شده از این موضوع، تعویض سیم کارت جک دورسی، مدیرعامل توییتر در سال ۲۰۱۹ است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ویندوز 10 - قسمت پنجم(Navigation)

بنابراین، ممکن است ایده خوبی نباشد که به طور کامل به OTP ها برای ایمن سازی اطلاعات خود وابسته باشید. اما این بدان معنا نیست که آنها بی فایده هستند. آنها هنوز هم به خاطر افزودن یک لایه حفاظتی اضافی در بالای رمزهای عبور معمولی بسیار مفید هستند.

نحوه حذف خودکار پیام های OTP بعد از ۲۴ ساعت

Google Messages می‌تواند پیام‌های شما را به‌طور خودکار به دسته‌های متعددی مانند (شخصی) Personal، (تراکنش ها) Transactions و OTP تقسیم کند. این ویژگی به شما کمک میکند تا بتوانید تمام OTP های خود را در یک مکان بدون نیاز به جستجوی آنها بین متن های دیگر مشاهده کنید.

علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که پس از ۲۴ ساعت، رمزهای عبور یک بار مصرف را به طور خودکار حذف کنید. این کار کمک می کند صندوق ورودی شما تمیز و بدون درهم ریختگی باشد. در ادامه نحوه فعال کردن این ویژگی آمده است:

  • در برنامه Google Messages، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات > سازمان پیام ، ضربه بزنید.(Settings > Message organization)
  • حذف خودکار OTP ها را بعد از ۲۴ ساعت روشن کنید.(Auto-delete OTPs after 24 hrs)

صندوق ورودی خود را با Google Messages سازماندهی کنید

اگر شما هم از افردی هستید که دوست دارند صندوق ورودی مرتبی داشته باشند، این ویژگی کوچک و در عین حال جذاب کمک بزرگی برای شما است. پس از فعال شدن این ویژگی، الگوریتم های یادگیری ماشینی گوگل به طور خودکار OTP های شما را پس از ۲۴ ساعت شناسایی و حذف می کنند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش کالی لینوکس - قسمت دوم(ساخت ماشین مجازی)

این آموزش به پایان رسید؛ همراه ما باشید با دیگر آموزش ها …

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.