آموزش SEO – قسمت سوم(دامنه سایت)
سلام
در جلسه قبل از آموزش سئو به معرفی روش ها و تکنیک های سئو پرداختیم، در این جلسه میخواهیم به یک مبحث مهم که اون هم اسم دامنه هست؛ که اسم دامنه سایت چقدر میتونه به سئوی وب سایت شما کمک کنه، در ادامه همراه بپرسم باشید.
وقتی که تصمیم میگیرید تجارت خود را در بستر اینترنت انجام دهید، نخستین چیزی که باید به آن فکر کنید، انتخاب نام دامنه است که قبل از اینکار باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
- قصد فروش چه مصحولاتی را دارید؟ آیا فیزیکی هستند(مانند موبایل، کامپیوتر و …) یا مجازی(مصحولات که قابل دانلود می باشند نظیر آموزش، فایل و …)؟
- چه ویژگی در کسب و کار شما قرار دارد تا آن را از هر چیز دیگری که در بازار قابل استفاده است، منحصر به فرد یا متفاوت کند؟
بسیاری از افراد فکر میکنند که حتما باید کلمه ی کلیدی را در نام دامنه استفاده کنند، بله درسته کلمه ی کلیدی اگر در نام دامنه وجود داشته باشد خوب است ولی اگر همین کلمه کلیدی باعث شود که نام دامنه شما طولانی و قابل حفظ شدن توسط کاربر نباشد، تاثیر منفی میگیرید.
اگر در نام دامنه خو بتوانید از کلمه ی کلیدی استفاده کنید(البته با توجه به شرایطی که گفته شد) یک پله از رقبا بالاتر خواهید بود، زیر استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه شانس افزایش نرخ کلیک در موتورهای جستجو را افزایش میدهد.
پس اگر میخواهید کسب و کاری بهتر داشته باشید، نکات زیر را انتخاب نام دامنه رعایت کنید:
- نام دامنه ای که انتخاب میکنید،؛ کوتاه و قابل فهم باشد(از نام های طولانی پرهیز کنید).
- از – در نام دامنه استفاده نکنید، زیرا باعث سردرگمی کاربر میشود.
- نام دامنه متناسب با حوزه ی کسب کارتان باشد.
شما دامنه بپرسم را در نظر بگیرید، ما در نام دامنه ی خود هیج کلمه ی کلیدی را به کار نبردیم، ولی اسم دامنه را کوتاه و قابل فهم انتخاب کردیم که کاربر یک بار که وارد سایت شود به سادگی اسم دامنه را میتواند به خاطر بسپارد و همچنین نام دامنه گویای کاری که انجام میدهیم هست.
سرانجام، باید بتوانید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
- چرا کاربران باید محصول مورد نظرشان را از سایت شما بخرند نه از سایت های دیگر؟
- چه ویژگی شما را نسبت به دیگران متمایز میکند؟
- مخاطب وب سایت شما چه کسانی هستند؟
- چرا میخواهید سایت داشته باشید؟
اگر توانستید به ۴ سوال بالا جواب بدید، برای راه اندازی کسب و کارتان صبر نکنید و هر چه سریعتر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید.
در نهایت قبل از اینکه دامنه ای که انتخاب کردید را نهایی کنید، دامنه را به چند نفر از دوستان و آشنایان خود نشان دهید و نظرشان را در رابطه با دامنه بپرسید، اگر آنهایی که با دامنه موافق بودن بیشتر از مخالفین بود، میتوانید دامنه را ثبت کنید و کسب و کار خود را شروع کنید، ولی اگر تعداد مخالفین بیشتر بود یا همسان بودند، بهتر است به دنبال اسم دیگه ای برای دامنه باشید.
این آموزش نیز به پایان رسید، همراه ما باشید با دیگر آموزش ها ….
موفق باشید.
ارسال نظر
شما باید وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید