عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش SEO – قسمت اول(سئو چیست؟)

سلام

با دوره ی آموزشی رایگان سئو در خدمتتون هستیم،؛ قصد داریم در طی جلساتی از پایه تا پیشرفته به این مباحث بپردازیم، در اولین قسمت از این دوره می پردازیم به اینکه سئو چیست، در ادامه همراه بپرسم باشید.

آموزش سئو

آموزش سئو

سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است که در لغت فارسی به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. هر کاری که برای افزایش بازدید کنندگان سایت محبوب کردن در بین موتورهای جستجو و … انجام بدیم را میتوانیم سئو بنامیم.

از سئو برای:

  • محبوبیت سایت در بین موتورهای جستجو
  • افزایش ترافیک ورودی سایت
  • افزایش تعداد کاربران
  • و …

استفاده میکنیم.

سئو مانند بازاریابی در موتورهای جستجو است؛ در SEO قانونو کپی رایت را حتما باید رعایت کنید، این قانون بیشتر برای وب سایت هایی است که محتوای آنها متنی هست، در یک جمله ی کوتاه بخواهیم قانون کپی رایت را شرح بدیم، این میشود که محتواهای سایت های دیگران را در سایت خود کپی نکنید، بلکه خودتان محتوا تولید کنید، اگر این قانون را زیر پا بگذارید توسط موتورهای جستجو جریمه میشوید.

اگر قصد بهینه سازی سایت خود را دارید، ابتدا باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار میکنند، در ادامه به این مبحث می پردازیم.

موتور جستجو چگونه کار میکند؟

یک موتور جستجو برای ارائه ی نتایج جستجو فعالیت های مختلفی را انجام میدهد، فعالیت هایی از قبیل:

  • Crawling(خزیدن): فرآیند واکشی تمام صفحات وب مرتبط با وب سایت را خزنده می نامند. این کار توسط یک نرم افزار به نام Crawler(خزنده) یا Spider(عنکبوت) انجام میشود.
  • Indexing(فهرست کردن): در این فرآیند موتورهای جستجو صفحات واکشی شده را که توسط خزنده ها جمع آوری شده را در پایگاه داده ی خود ذخیره میکنند(هر موتور جستجو پایگاه داده مختص خود را دارد)، تا بتوانند بعدا به آن ها رجوع کنند که این فرایند را فهرست سازی می نامیم. اساسا فرایند فهرست کردن، شناسایی کلمات و عباراتی می باشد که بهترین توصیف از صفحه را بیان میکنند.
  • Processing(پردازش): هنگامی که یک درخواست جستجو می آید، موتور جستجو آن را پردازش میکند. یعنی کلمه وارد شده توسط کاربر را در پایگاه داده خود جستجو و نتایج را به کاربر نمایش میدهد.
  • Calculating Relevancy(محاسبه ارتباط): این احتمال وجود دارد که بیش از یک صفحه شامل رشته جستجو باشد، بنابراین موتور جستجو محاسبه ارتباط هر یک از صفحات موجود در فهرست خود را با رشته جستجو شروع می کند.
  • Retrieving Results(بازیابی نتایج): آخرین مرحله در فعالیت های موتور جستجو بازیابی بهترین نتایج همسان است. در اصل ، این چیزی نیست جز نمایش دادن آنها در مرورگر.
مطلب پیشنهادی:  اتصال گوشی به اندروید استودیو از طریق wifi

بیشترین ورودی سایت ها از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو می باشد، که این دو موتور جستجو هر چند وقت یک بار الگوریتم های خود را بروز رسانی یا تغییر میدهند، لذا تمرکز شما باید روی این دو موتور باشد.

کپی رایت سئو چیست؟

SEO Copywriting تکنیکی برای نوشتن متن قابل مشاهده در یک صفحه وب است، به گونه ای که وقتی مطلبی را می خوانید به خوبی عبارات مورد جستجوی خاص را هدف قرار دهید و مقاله باید به شکل بهینه تولید شود.

رتبه ی موتور جستجو چیست؟

وقتی با استفاده از موتور جستجو، کلمه ای را جستجو میکنید، هزاران نتیجه موجود در پایگاه داده نمایش داده میشود که رتبه بندی صفحه با موقعیت صفحه های وب نمایش داده شده در نتایج موتور جستجو اندازه گیری میشود.
اگر یک موتور جستجو، صفحه وب شما را در موقعیت اول قرار دهد؛ رتبه صفحه وب شما شماره ۱ خواهد بود و به عنوان صفحه با را رتبه ی بالا تلقی میشود.

مفهوم On-page و Off-page در سئو

سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید. منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML وب سایت است. در نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا Off-Site SEO وجود دارد که شامل لینک های خارج از سایت شما و همینطور دیگر سیگنال هاییست که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می گردد.

  • On-page SEO: شامل ارائه محتوای خوب، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، قرار دادن کلمات کلیدی در مکان درست، اختصاص عنوان مناسب برای هر صفحه و… است.
  • Off-page SEO: شامل ساخت لینک، افزایش محبوبیت لینک با ارسال open directory، موتورهای جستجو، تبادل لینک و … .
مطلب پیشنهادی:  تگ های HTML – تگ sup

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.