عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1171 آموزش و 2025 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش ساخت کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه ششم

سلام

در ششمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با کار با رشته ها صحبت کنیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عناوین زیر صحبت کنیم:

  • توضیح دادن کتابخانه StringUtils و بخشی از کاربرد آن

همانطور که از نام این کتابخانه پیداست، مربوط به کارکردن با رشته ها در برنامه میشود. رشته میتواند یک کلمه یا یک جمله باشد که درون ” ” قرار میگیرد. البته در b4a میتوان بجای int از string استفاده کرد و باالعکس.

حالا ما یک متغیر از نوع استرینگ تعریف میکنیم:

Private s as stringS="ali"

ما یک متغیر از نوع استرینگ تعریف کردیم و مقدار آن را برابر ali گذاشتیم. این کار را هم در بیسیک فور اندروید میتوان انجام داد:

Private i as inti=ali

میبینید که ما توی متغیر از نوع عدد صحیح، یک رشته ریخیتم و میتوان داخل یک متغیر از نوع رشته هم، عدد صحیح ریخت.

با مثال بالا، متوجه شدید که میتوان این نتیجه را گرفت:

S=i

یا دقیق تر بگیم:

String=int

توجه کنید که در هر زبانی نمیتوان این کار را انجام داد و باید به این توجه کنید که آن زبان دارای چه قابلیت هایی است. این یکی از قابلیت های زبان بیسیک است.

حالا میخواهیم برویم سراغ کتابخانه StringUtils و کاربرد آن.

وقتی که کتابخانه StringUtils را در پروژه تان فعال کنید، به خوده کتابخانه StringUtils و کتابخانه StringBuilder دسترسی خواهید داشت. وظیفه هردوی این کتابخانه ها، کار با رشته است. اما ما در این پروژه از کتابخانه StringUtils استفاده کردیم، درنتیجه به آن میپردازیم.

مطلب پیشنهادی:  آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A - قسمت اول(نصب)

ابتدا کتابخانه را تعریف میکنیم:

Private su As StringUtils

این کتابخانه نیاز به راه اندازی ندارد و چندتا تابع هم بیشتر ندارد. اما ما فقط از یکی از توابع این کتابخانه استفاده میکنیم و آن هم تابع MeasureMultilineTextHeight است.

وظیفه این تابع، این است که راتفاع متن قرار داده شده در لیبل را، با ارتفاع لیبل مورد نظر، تنظیم کند. به این شکل، تابع مورد نظر را پیاده سازی میکنیم:

Private lbl_title As Labellbl_title.Height=su.MeasureMultilineTextHeight(lbl_title,lbl_title.Text)

دقت داشته باشید که با استفاده از این تابع، مهم نیست که به لیبلتان چه قدر ارتفاع دهید، اما بسیار مهم ات که عرض لیبل را دقیق مشخص کنید، چون متن شما از ارتفاع تنظیم میشود، نه از عرض.

آموزش به پایان رسید، به تمام نکاتی که گفتیم حتما دقت داشته باشید و همه رو رعایت کنید.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.