عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش ساخت کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه چهارم

سلام

در چهارمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با گرفتن مجوز از گوشی؛ صحبت کنیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عناوین زیر صحبت کنیم:

  • مجوز به برنامه برای استفاده از منابع سخت افزاری گوشی

منظور ما از منابع گوشی، یعنی مثلا میکروفون، دوربین، حافظه و… است. در اندروید های ۶ و بالاتر، اگر اپلیکیشن نیاز به استفاده از سخت افزارهایی مثل حافظه یا دوربین گوشی را داشته باشد، برنامه ابتدا باید مجوز استفاده از سخت افزار مورد نیاز را بگیرد و بعد بتوان از آن استفاده کرد. به این صورت که ابتدا برنامه درخواست را به سمت سیستم عامل ارسال میکند، و سپس سیستم عامل از کاربر اجازه میگیرد تا دسترسی برنامه را به آن سخت افزار مربوطه را بدهد.

یکی از مزایای مهمه این اجازه، این است که کاربر مطلع میشود که برنامه نیاز به فلان دسترسی دارد و میتواند این دسترسی را ندهد. مسئله مجوز، امنیت سیستم عامل را تامین میکند و به برنامه ها، سرخود اجازه نمیدهد تا از هر بخش سخت افزاری که نیاز دارند، بدون اطلاع کاربر، استفاده کنند.

دقت کنید که شما هرجوری که بخواهید از منابع سخت افزاری گوشی به توسط اپلیکیشن استفاده کنید، حتما باید برنامه این مجوز را بگیرد. اما این مجوز فقط مربوط به سخت افزارهای حساس گوشی است. مثل میکروفون یا حافظه داخلی. پس اگر اپلیکیشنتان نیاز دارد تا با سخت افزارهای گوشی کار کند، حتما باید مجوز گرفته شود. در ادامه برایتان شرح میدهیم که چگونه این کار را بکنید.

  • ابتدا کتابخانه RuntimePermissions را به پروژه تان اضافه کنید.
  • این کتابخانه به صورت پیشفرض در بیسیک فور اندروید وجود دارد. در ادامه بیاید و کتابخانه را تعریف کنید:
مطلب پیشنهادی:  آموزش ویندوز ۱۰ – قسمت هجدهم(کلیدهای میانبر)

  • سپس، حتما ساب زیر را به پروژه تان اضافه کنید:

در این اپلیکیشن چون ما میخواهیم از منابع حافظه استفاده کنیم، به گرفتن مجوز دسترسی به حافظه میپردازیم.

ساب بالا حتما باید اضافه شود، چرا که اگر شما تمام مراحل را درست طی کنید، اما ساب بالا را اضافه نکنید، برنامه به هنگام گرفتن دسترسی، بسته خواهد شد.

  • در ادامه ما می آییم و دستور مربوط به گرفتن مجوز برای خواندن از روی حافظه داخلی را برای سیستم عامل میفرستیم تا کاربر روئیت کند و پاسخ دهد:

  • با استفاده از این دستور، دیتابیسی که روی حافظه داخلی کپی کردیم را میخوانیم.

دقت کنید که کپی کردن فایل به حافظه داخلی، همان نوشتن روی حافظه داخلی است، اما چرا ما مجوز Write را از سیستم عامل نگرفتیم؟!

مطلب پیشنهادی:  آموزش بازکردن لپ تاپ Acer Swift 5 SF514-52

چون ما فایل دیتابیس را در حافظه موقت گوشی کپی کردیم و این حافظه به محض این که برنامه بسته شود، اطلاعات داخلش حذف خواهد شد. گرفتن مجوز کار با حافظه زمانی گرفته میشود که بخواهبد با حافظه داخلی دائم گوشی کار کنید.

  • نکته دیگر که باید بدانید، اینه که این مجوز را باید به مانیفست پروژه هم اضافه کنید. به این صورت:

آموزش به پایان رسید، به تمام نکاتی که گفتیم حتما دقت داشته باشید و همه رو رعایت کنید.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

 

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.