استفاده از کدهای جاوا در b4a
سلام.
با یک آموزش کاربردی دیگه از بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم. شاید این نکته را میدانید و شاید هم نمیدانید، اما بیسیک فور اندروید این قابلیت را دارد که بتوان در آن از دستورات جاوا هم استفاده کرد.
اما شاید برخی از کاربران ندانند که کجا میشود از این دستورات استفاده کرد. ما در این آموزش طرز استفاده از دستورات جاوا را به شما یاد خواهیم داد.
آموزش:
- شما میتوانید بین دو ساب، یا بعد از آخرین ساب برنامه تان، دستورات جاوا را به این صورت اضافه کنید:
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰ ۳۱ ۳۲ ۳۳ ۳۴ ۳۵ ۳۶ ۳۷ ۳۸ |
#If Java import android.graphics.Bitmap; import android.graphics.Canvas; import android.graphics.Path; import android.graphics.Rect; import android.graphics.drawable.BitmapDrawable; import android.graphics.drawable.Drawable; public static Bitmap getRoundBitmap(Bitmap scaleBitmapImage) { int targetWidth = ۱۰۰۰; int targetHeight = ۱۰۰۰; Bitmap targetBitmap = Bitmap.createBitmap(targetWidth, targetHeight, Bitmap.Config.ARGB_8888); Canvas canvas = new Canvas(targetBitmap); Path path = new Path(); path.addCircle(((float) targetWidth - ۱) / ۲, ((float) targetHeight - ۱) / ۲, (Math.min(((float) targetWidth), ((float) targetHeight)) / ۲), Path.Direction.CCW); canvas.clipPath(path); Bitmap sourceBitmap = scaleBitmapImage; canvas.drawBitmap(sourceBitmap, new Rect(۰, ۰, sourceBitmap.getWidth(), sourceBitmap.getHeight()), new Rect(۰, ۰, targetWidth, targetHeight), null); return targetBitmap; } public static Drawable getRoundDrawable(Drawable d){ Bitmap b=getRoundBitmap(((BitmapDrawable) d).getBitmap()); return new BitmapDrawable(b); } #End If |
به شروع و تمام شدن دستورات دقت کنید.
عبارت If Java# برای شروع دستورات و عبارت End if# برای اتمام دستورات استفاده میشوند.
اما این دستورات به خودیه خود کاربردی ندارند، بلکه باید با استفاده از دستورات بیسیک از آن ها استفاده کرد.
- ابتدا کتابخانه javaObject را در پروؤه خود اضافه کنید.
- سپس کتابخانه را تعریف و راه اندازی کنید:
۱ ۲ |
Dim nativeMe As JavaObject nativeMe.InitializeContext |
سپس با توجه به کارایی و نام تابعی که در کدهای جاوا نوشتید، آن را به این شکل صدا بزنید:
۱ |
nativeMe.RunMethod("getRoundBitmap",Array(img.Bitmap)) |
این دستورات برای گردکردن گوشه های یک ایمیج ویو استفاده میشود، اما دستورات زیادی هستند که میتوان آن ها را با جاوا نوشت و اجرا کرد.
دقت کنید که متد RunMethod برای اجرای همه دستورات الزامی میباشد.
نام getRoundBitmap هم، نام تابع جاوای ما هست.
در کل استفاده از جاوا در بیسیک فور اندروید به این صورت است. منتها ممکن است کمی صدا زدن دستورات جاوا فرق کند.
موفق باشید.
ارسال نظر
شما باید وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید