عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش ساخت کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه هفتم( نگاه اجمالی به سورس – اکتیویتی Main )

سلام

در هفتمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم Activity Main را بسازیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عناوین زیر صحبت کنیم:

  • بررسی اکتیویتی Main

در کتیویتی Main ابتدا ویوهای مربوط به اپلیکیشن را تعریف و طراحی کردیم. در ساب initialize ابتدا ویوهای مورد نظر را رته اندازی کردیم، چرا که اگه از خود اکتیویتی اقدام به تعریف ویو کنید، حتما باید آن را ابتدا راه اندازی کنید. و سپس در ساب views به ویوها مقدار دادیم و جای آن ها را در برنامه، مشخص کردیم.

منظور از مقداردهی به ویوها، همان رنگ، متن، اندازه متن، فونت و… و تنظیم آن ها است. جای هدر برنامه را مشخص کردیم، به آن رنگ دادیم. به لیبل ها متن و رنگ متن دادیم. آیتم های لیست ویو را مشخص کردیم و…

در ساب ویو، ما یک تابعی را به نام SetDivider صدا زدیم. وظیفه این تابع ایجاد یک خط جداکننده در بین آیتم های لیست ویو و با رنگ دلخواه و اندازه پهنای خط جداکننده است. چیزی که خود لیست ویو ندارد. دقت کنید که تابع  SetDivider نیاز به یک کتابخانه به اسم کتابخانه Reflector  دارد.همچنین از تبلیغات تپسل استفاده شده که ما به شما توصیه میکنیم که بهتره، مستنداتش را در خود سایت تپسل بخوانید.

همچنین از یک ساب به اسم menu در برنامه استفاده کرده ایم که همان منوی متریال است که با کتابخانه B4Xdrawer نوشته شده است و روی اندرویدهایی با ورژن بالا هم جواب میدهد. دقت کنید که ما در برنامه، برای دسترسی به دیتابیس از کتابخانه RuntimePermissions استفاده کردیم. هرگاه از این کتابخانه استفاده میکنید، حتما باید از ساب Activity_PermissionResult در برنامه استفاده کنید چرا که اگر استفاده نکنید، برنامه فورس کلوز میدهد. با استفاده از این خط run.CheckAndRequest(run.PERMISSION_READ_EXTERNAL_STORAGE)

مطلب پیشنهادی:  آموزش PHP مقدماتی - قسمت اول(نصب و راه اندازی)

اجازه خواند از حافظه را از سیستم عامل گرفتیم و همین اجازه را در بخش مانیفست باید از سیستم عامل بگیرید. به این شکل این

کار را باید انجام دهید: AddPermission(android.permission.READ_EXTERNAL_STORAGE)

ما در برنامه به تعدادی از ویوها، Event name دادیم و به بخشی ندادیم. این کار را در بخش ساب initialize انجام دادیم. به اون های که نام رویداد، دادیم، نیاز داشتیم که از ساب کلیک یا لانگ کلیک یا هر رویداد مربوط به ویوی مورد نظر، استفاده کنیم. مثل img_menu.Initialize(“img_menu”) که از رویداد Click در برنامه استفاده کردیم.

ساب Activity_KeyPress هم، دکمه برگشت روی گوشی را مدیریت میکند. به یادداشته باشید که هرگاه دستور خاصی را در این ساب نوشتید، حتما در آخر از Return True استفاده کنید تا بعد از زدن دکمه بک گوشی، برنامه تان کرش نکند.

همانطور که میبیند، ما در Activity_Create چیزهای زیادی ننوشتیم و برای اینکه کدهای ما، خوانا تر بشود، هر کدام از آن ها را در سابی جدا نوشتبیم، و ساب ها را فقط صدا زدیم.

در بخش lst_items_ItemClick ما آمدیم و با استفاده از موقعیت آیتم ها، دستور خاصی را برای انتخاب اون آیتم، فرستادیم و هرکدام از موقعیت ها را به اکتیویتی مرتبط با خودشان بردیم.

آموزش به پایان رسید، به تمام نکاتی که گفتیم حتما دقت داشته باشید و همه رو رعایت کنید.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.