عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

کد امنیتی برای بروزرسانی کد امنیتی روی تصویر کلیک کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1125 آموزش و 1900 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش ساخت اپلیکیشن تبدیل صدا به متن در B4A – جلسه دوم

سلام

با دومین جلسه ی آموزشی ساخت اپلیکیشن تبدیل صدا به متن در بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم؛ در این منو میخوایم مقدمات برنامه رو بسازیم کارهایی نظیر ایجاد دسترسی های لازم، ساخت منوی متریال و …، در ادامه همراه بپرسم باشید.

دوره آموزشی تبدیل صدا به متن b4a

دوره آموزشی تبدیل صدا به متن b4a

در این جلسه یادخواهید گرفت:

  • دسترسی های لازم را برای دسترسی به کارت حافظه بدهید.
  • چگونه منوی متریال تعریف کنید.
  • پوشه در حافظه ایجاد کنید و در آن دیتابیس آفلاین را کپی کنید.

نکته: توجه داشته باشید که برخی از بخش های بالا، دارای توضیحاتی هستند که شامل کدها و دستورات دیگری هم میشوند و به همین دلیل ما توصیه میکنیم از هر بخش ساده نگذرید.

شروع آموزش:

  • ابتدا یک پروژه ایجاد میکنیم.
  • حال برای گرفتن دسترسی هایی به کارت حافظه کتابخانه RuntimePermissions را تیک میزنیم و و سپس به این شکل کتابخانه را تعریف میکنیم:

  • حالا از کتابخانه بالا به این شکل استفاده میکنیم:

  • یادتان نرود که حتما باید ساب زیر را در برنامه تان اضافه کنید تا وقتی میخواهید مجوز را صادر کنید، برنامه کرش نکند.

  • همچنین این مجوزها را در بخش مانیفست برنامه هم تعریف کنید:
مطلب پیشنهادی:  شکلک آنلاین برای همه جا

پیشنهاد ما این است که اگر برنامه شما نیاز به مجوزهایی داشت، کلا یک اکتیویتی را به منظور گرفتن این مجوزها اختصاص دهید و بعد به اکتیویتی صفحه اصلی برنامه تان بروید.

  • بعد از این که دسترسی های لازم را از برنامه گرفتید، حالا به اکتیویتی اصلی می آییم.
  • ابتدا می آییم و لایوت مربوط به اکتیویتی را بارگذاری میکنیم:

اگر اپلیکیشن هایی رو دیده باشید، اکثرا برای زیبایی و دسترسی راحت کاربر به گزینه های برنامه داخلش از منوی متریال استفاده شده است. حال ما میخواهیم این منو را پیاده سازی کنیم.

پیاده سازی منوی متریال B4A

  • ابتدا کتابخانه B4XDrawer را تیک میزنیم.
  • سپس کتابخانه را تعریف میکنیم:

  • حال کتابخانه را راه اندازی میکنیم.

دقت داشته باشید که یک لایوت نیاز دارم تا ویوهای منو را در آن بسازیم که در اینجا ما اسم لایوت را menu گذاشتیم.

  • به وسیله دستور زیر، منو را باز کنید:

حالا میرویم به سراغ دیتابیس آفلاین و ایجاد پوشه ای که دیتابیس مان را درش کپی کنیم.

بعد از اینکه دیتابیس را توسط نرم افزار Navicat ساختید با استفاده از دستور زیر پوشه برای برنامه ایجاد کنید و دیتابیس را در آن ایجاد کنید.

  • ابتدا با استفاده از کتابخانه ران تایم پرمیشن یک پوشه در مسیر برنامه ایجاد کنید.
  • ابتدا متغیر کتابخانه را تعریف کنید.
مطلب پیشنهادی:  معرفی 10 برنامه مدیریت Clipboard در لینوکس

  • سپس با استفاده از دستور زیر پوشه ای برای برنامه در حافظه داخلی ایجاد کنید:

  • سپس با استفاده از این دستور، دیتابیس را در پوشه ای که در بالا ساختید، کپی کنید:

در ادامه می آییم و دیتابیس کپی شده را راه اندازی میکنیم.

  • ابتدا کتابخانه اس کیو ال را تیک میزنیم تا بتوانیم با دیتابیس آفلاین کار کنیم و سپس کتابخانه را تعریف مینماییم:

  • در ادامه می آییم و کتابخانه را راه اندازی میکنیم:

آموزش را همینجا به پایان می رسانیم، همراه ما باشید با ادامه آموزش ها …

مشکلی یا سوالی داشتید میتوانید در بخش پرسش و پاسخ سایت، سوال خود را بپرسید.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 کانال سروش بیسیک @basic4android_langueg

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.